کارگاه آموزشی آمران به معروف و ناهیان از منکر بسیج جامعه پزشکی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۷۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی دبیر ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان در این گارگاه آموزشی، ضمن تشریح قانون امربه معروف و نهی از منکر به ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر و شرایط و ملزومات امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و خیرخواهی، محبت و عطوفت را از ملزومات این امر قلمداد نمودند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرارسیدن ماه نزول قرآن، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای زدودن زنگار غفلت و گناه از روح و جان انسان، فرصتی برای پرکشیدن تا کوی حضرت دوست، ماه نزول قرآن کریم، ماه شب‌های گران‌قدر قدر، ماه ولایت، هم‌دلی و هم‌یاری با مستضعفان عالم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام، افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و بر مسلمانان است که از این فریضه که جزو فروع دین محسوب می شود، غافل نمانند.

خانم دکتر امیدیان از اساتید دانشگاه و کارشناسان ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان نیز در این کارگاه به ارائه راه‌ها و روش‌های اعمال امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شرایط آن پرداخت و گفت: این فریضه اساسی و مهم باید با نهایت آرامش و احترام صورت گیرد اگر در جامعه‌ای این امر مهم به فراموشی سپرده شود و کمرنگ جلوه یابد باعث از بین رفتن برکت خواهد شد و اشرار و ظالمین بر جامعه مسلط می‌شوند.

سرهنگ پاسدار علی مریدی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز در این کارگاه با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون این فریضه رعایت اصول و موازین شرعی، حرمت به حریم خصوصی افراد، اکتفا به تذکر لسانی نه واکنش عملی، رازداری از امر به معروف و نهی از منکر و... را از مهمترین آیتم ها در این زمینه برشمرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار