مدرس معارف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان و جانشین کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کرمان؛ گفت: امروز اگر روایات را بررسی کنیم می‌بینیم ائمه ما توقع دارند که روزه خاص بگیریم؛ یعنی صرفاً شکم ما روزه‌دار نباشد بلکه فکر واندیشه ما هم روزه‌دار باشد.
کد خبر: ۹۵۸۶۰۶۸
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محسن نادری مدرس معارف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان و جانشین کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کرمان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در مورد اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند ماه مبارک رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میان‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است و ماه بسیار پربرکتی است.

وی افزود: اما بحثی را که می‌خواهم عرض کنم روزه به معنای واقعی است امروز در جامعه ما افراد بسیاری روزه می‌گیرند اما متاسفانه روزه داری ما فقط شده است صرف نخوردن و نیاشامیدن یعنی روزه شکم آیا روزه شکم کفایت می‌کند؟ روایات را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم ائمه ما توقع دارند که روزه خاص بگیریم؛ یعنی صرفاً شکم ما روزه‌دار نباشد بلکه فکر واندیشه ما هم روزه‌دار باشد.

مدرس معارف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان و جانشین کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کرمان در ادامه گفت: همانطور که در طول روز خوردن و آشامیدن را بر خود حرام و ممنوع می‌دانیم؛ فکر و اندیشه‌های که حرام و مسموم است را بر خود ممنوع کنیم ودر ماه مبارک رمضان رویه زندگی و رفتار خودمان را روزه‌دار کنیم یعنی تمام اعضا و جوارح ما روزه دار باشد  و به خودم اجازه ندهم حرفی که ممنوع و مسموم است را به زبان جاری کنم و به خودم اجازه ندهم رویه ورفتاری که به افراد جامعه لطمه وارد می‌کند وجامعه را دچار مشکل می‌کند انجام دهیم.


وی در ادامه گفت: اگر در کاری تخصص ندارم در آن زمینه اظهار نظر نکنم اگر در جایگاه قرار گرفتم که در آن جایگاه نمی‌توانم به گونه‌ای شایسته عمل کنم آن جایگاه را رها کنیم که اگر رها نکنم این بی‌تقواییست.

مدرس معارف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت:روزه در رفتار و عملکرد این می‌شود که بنده در هر جایگاهی قرار دارم به بهترین نحو و به گونه شایسته عملکرد داشته باشم این است معنای واقعی روزه دار و این مختص ماه مبارک رمضان نیست بلکه ماه مبارک رمضان زمانی است که انسان می‌تواند برای بندگی تمرین کند.

نادری با اعلام اینکه امیدوارم که بتوانیم  به معنای واقعی روزه‌دار باشیم؛ عنوان کرد: که اگر اینگونه شدیم جامعه و تمدن اسلامی ما رو به پیشرفت خواهد بود و مشکلات اجتماعی جامعه ما هم کاهش پیدا خواهد کرد، یکی از آثار روزه داری کاهش آسیب‌های اجتماعی است، وقتی یک فرد در ماه مبارک رمضان روزه‌دار می‌شود خیلی از کارها را بر خود ممنوع می‌کند، بیاییم و از خداوند بخواهیم در این ماه مبارک به ما توفیق بدهد که بتوانیم در همه زمینه ها (فکر، اندیشه، رفتار، صحبت کردن با دیگران و عملکرد) روزه‌دار واقعی باشیم.

ارسال نظرات