شورای استاندارد استان مرکزی عصر امروز با حضور استاندار مرکزی و اعضا برگزار و موضوعات مختلف مورد بررسی و مصوبات لازم برای این موارد اعلام شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۰۶۵
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی عصر امروز در نشست شورای استاندارد که با حضور اعضا در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه بدون استاندارد، هیچ فعالیتی کیفیت نخواهد داشت، گفت: 
ساختمان‌های ناایمن، تغییر و تعریف کاربری جدیدی نگیرند؛ این ساختمان‌ها یا باید ایمن سازی یا تخریب و نوسازی شوند.

وی نبود کشتارگاه صنعتی را از ضعف‌های استان دانست و گفت: با وجود اینکه استان مرکزی قطب تولید گوشت قرمز است ولی کشتارگاه‌های صنعتی و به روز ندارد که این ایراد به سنوات گذشته برمی‌گردد.

استاندار مرکزی با اشاره به کلنگ‌زنی کشتارگاهی صنعتی استان، تصریح کرد: تمامی کشتارگاه‌های استان، سنتی یا نیمه صنعتی است؛ با پیگیری‌های انجام شده به همراه شهرداری‌ها سعی در نیمه صنعتی کردن کشتارگاه‌های سنتی داریم.

مخلص‌الائمه از استاندارد سازی به تعمیر ماشین در حال حرکت تعبیر کرد و گفت: استاندارد سازی در تمامی حوزه‌های موجود، بایستی در کنار ادامه فعالیت‌ها انجام شود چراکه نمی‌توان فعالیت ارگان‌ها یا واحدهای خدمات رسان را متوقف کرد و این سختی کار را دوچندان می‌کند.

وی به آلودگی حاصل از واحدهای صنعتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ایرالکو و پالایشگاه از ذخایر مالی و اعتباری خود بایستی بهره بگیرند و با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان، سریع‌تر به فکر کاهش آلاینده‌های حاصل از فعالیت‌های‌شان باشند.

شناسایی ۱۱۸ ساختمان ناایمن در استان مرکزی

سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندار استان مرکزی در این نشست رویکرد دولت را استاندارد سازی حداکثری دانست و گفت: تقویت و نظارت بر استانداردسازی خدمات در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود.

وی از صدور ۱۷۱ نشان حلال در یک سال گذشته توسط سازمان استاندارد خبر داد و افزود: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد و براساس سیاست های دولت سیزدهم و ریاست سازمان، ماموریت های جدیدی برای ادارات کل استاندارد در استان ها تعریف شد و مقرر شد که ماموریت های معطل مانده اجرایی شود.

مدیرکل استاندار استان مرکزی به آسانسورهای غیرایمن در استان هم اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبه‌، شرکت‌های بیمه‌ای موظف شدند تا برای ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که استاندارد اجرای آسانسور دریافت نکرده‌اند، بیمه نامه صادر نکنند.

میرنظامی ادامه داد: درخصوص استانداردسازی موتورخانه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تابحال ۱۹۵ موتورخانه در سامانه ثبت نام شده‌اند که ۷۴ موتورخانه بازرسی و از این تعداد، ۶۹ مورد منطبق بر استانداردها است.

وی به آلودگی‌های محیطی و نقش صنایع استان در آلودگی هوای اراک گفت: موقعیت جغرافیایی کارخانه ایرالکو براساس کار کارشناسی نبوده است، کارخانه آنودسازی ایرالکو نیز که در دست ساخت بوده، ناقص و بدون هیچ پیشرفتی رها شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: اداره استاندارد برای کنترل آلودگی‌های منتشر شده از پالایشگاه به واسطه مازوت سوزی، دو راه حل پیشنهادی دارد یکی استفاده از سوخت سولفور یا سوخت کشتی است و دیگری انتقال و استفاده از گاز LPG که با توجه به ظرفیت‌های موجود، بایستی مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد.

میرنظامی ادامه داد: مازوت سوزی نیروگاه شازند نیز از سال ۹۵ شروع شده و مشکل امروزه این واحد، حاصل از سنوات گذشته است که با عزم و اراده جدی، در حال پیگیری با ارگان‌های مربوطه هستیم تا تاثیرات مثبت حاصل شود.

وی تعداد ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده در استان را هم ۱۱۸ ساختمان اعلام کرد و افزود: مصوبه پیشنهادی ما این است که سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه برای صدور مجوز و جوازهای مختلف ساختمانی، تائیدیه استاندارد را الزامی قرار بدهند؛ اداره راه و شهرسازی نیز با ابلاغیات خود، از کارخانجات تولیدی مصالح ساختمانی، تائیدیه استاندارد را بخواهد.

میرنظامی بر لزوم استاندارد سازی پارک‌ها و فضای بازی شهری تاکید کرد و گفت: پارک‌ها و فضای بازی شهری می‌بایست استاندارد سازی شوند، هیچ‌کدام از این فضاها در استان، استاندارد نیستند. چنانچه این استاندارد سازی صورت نگیرد ناچار به برخورد قانونی و جمع آوری فضاهای غیر استاندارد هستیم، کما اینکه قبلا چنین برخوردی رخ داده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: ایرادات فضاهای بازی در سه دسته بحرانی، عمده و جزئی دسته بندی شده است و خوشبختانه تمامی ایرادات بحرانی برطرف شده‌اند.

یوسفی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برای انتقال کارخانه آنود شرکت ایرالکو پروژه ای ۱۵ ماهه به همراه کارگروهی فنی و نظارتی تایین شده است که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات