معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار تولید، راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان است.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۵۰
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهریار عباسی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شود.

 

 وی با بیان اینکه فراگیری آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای برطرف‌کردن مشکل بیکاری در جامعه به شمار می‌رود، افزود: آموختن این مهارت‌ها باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تأکید کرد: برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های استان است و در این راستا باید بین این آموزش‌ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد.

 

 عباسی با بیان اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است، یادآور شد: امروز اهمیت مهارت بر هیچ فردی پوشیده نیست و باتوجه‌به مهارت‌آموزی می‌توان به ایجاد شغل و کسب‌وکار در استان رونق بخشید.

 

 وی با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق، خاطرنشان کرد: ایلام با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می‌تواند الگوهای موفقی برای دیپلماسی مهارت در کشور باشد.

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تغییر مدیریت‌ها در دستگاه‌های اداری یک امر کاملاً طبیعی و عادی است، در این جابه‌جایی‌ها در واقع نقش‌های مدیران عوض می‌شود و جهاد خدمت به هم‌وطنان همچنان ادامه دارد.

 

 عباسی با تقدیر از زحمات مجید ولی‌زاده مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای ایلام، افزود: آقای رئیسی مدیر جدید از نیروهای توانمند و از بدنه خود سازمان فنی و حرفه‌ای است که در قسمت‌های مختلف کارکرده است، امیدواریم با همکاری و همدلی بیشتر شاهد موفقیت این سازمان در استان باشیم.

 

 در این آیین از زحمات مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای ایلام تقدیر و حمیدرضا رئیسی به‌عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان معرفی شد.

ارسال نظرات