امام جمعه ایوان گفت: از رئیس جمهور و دولت انتظار داریم در تشکیل کابینه شایسته‌سالاری را جایگزین باندسالاری و جناح‌سالاری کند
کد خبر: ۸۸۸۶۶۰۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "علی‌محمد لروندامام جمعه ایوان "؛در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان، به بحث آفت های زندگی پرداخت و گفت:یکی از آفت هایی بزرگ در جامعه آفت بزرگ بی حجابی است که با توجه به هفته عفاف و حجاب به این موضوع خواهم پرداخت.

امام جمعه ایوان اظهار کرد:آن روز مردم شهید دادند تا چادر از سرناموسشان کشیده نشود که استان‌های زاگرس‌نشین در این موضوع پیشتاز بودند ولی امروز تهاجم فرهنگی بلایی بر سر خانواده‌ها آورده است که برخی بدحجابی را یک جور کلاس تصور می‌کنند.

وی افزود:آنچنان بحث حجاب و عفاف در اسلام مهم است که پیامبر اسلام در حق زنان اینگونه دعا می‌کند *خدایا زنانی را که خودشان را پوشیده نگه می‌دارند مشمول رحمت و غفران بگردان * و یا در دعای منسوب به امام زمان (عج) آمده که حضرت در حق زنان دعا کردند * وعلی النساء بالحیاء والعفه *یعنی خدایا به زنان ما حیاء و عفت عنایت کن.

لروند همچنین به سالروز دفع فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: آگاهی و بصیرت و زمان شناسی وعشق به اهل بیت و انقلابی بودن چند عنصر اساسی بودند که باعث شد مردم شر فتنه‌گران که ولایت را هدف گرفته بودند را دفع کنند.

امام جمعه ایوان گفت: بعد از فتنه ۷۸، 10 سال بعد فتنه ۸۸ به وجود آمد که احتمالا طراحان خارجی و داخلی فتنه‌ها در طراحی فتنه سوم هم باشند که لازم است مردم با وحدت و آگاهی دشمنان را ناکام بگذارند.

لروند همچنین روز بهزیستی را گرامی داشت و از زحمات مدیر دلسوز این اداره که توجه خاصی به محرومان شهرستان دارد و همچنین پرسنل خدوم آن تشکر کرد، در شهرستان ایوان دو هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

امام جمعه ایوانبیان داشت : جا دارد در سالگرد تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی از زحمات همه ناظران امین به ویژه شخصیت مجاهد و عالم اهل عمل و عمار با صلابت انقلاب حضرت آیت‌الله جنتی روحانی ساده زیست و زاهد تشکر کنم، ایشان واقعا خار چشم دشمنان اسلام است

وی ادامه داد: رهبر عزیزمان دربیان زیبایی می‌فرمایند *شورای نگهبان نبض نظام وضامن ادامه حیات نظام اسلامی است * تخریب این شورا یعنی تخریب جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی باهم چون این شورا نگهبان قانون اساسی است که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد.

لروند سالروز شهادت امام صادق (ع) را تسلیت گفت و مراسم باشکوهی را در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد، اما نکته برجسته زندگی امام صادق آن هم در زمان خفقان حکامی چون هشام بن عبدالملک و منصور دوانیقی توجه به علم و دانش و تربیت حدود ۴ هزار شاگرد برجسته بود.

امام جمعه ایوان گفت: جا دارد که تحلیل کوتاهی هم راجع به سخنان قلدر مابانه جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا پیرامون جمهوری اسلامی بیان کنم که شاید این سخنان هم یکی دیگر از ثمرات برجام باشد او می‌گوید ایران حزب‌الله را برای تهدید رژیم صهیونیستی مجهز کرده است اما نمی‌گوید رژیم صهیونیستی خودش اصل تهدید است، نمی‌گوید چرا رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای پایبند نیست، نمی‌گوید این همه تولید سلاح هسته‌ای در اسرائیل به چه انگیزه‌ای تولید شده است.

وی ادامه داد: این وزیر دفاع می‌گوید ایران نگذاشت بشار اسد شکست بخورد که به نظر می‌رسد این سخنان او اعتراف صریح او به شکست مثلث شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود در مقابل جمهوری مقتدر اسلامی است، او می‌گوید ما باید نظام ایران را تغییر دهیم یا لااقل مثل دولت قبل خودمان تحریم‌ها را افزایش دهیم تا ایران به زانو دربیاید چرا که وزیر سابق خارجه ما با تحریم توانستند ایران را به مذاکره وادار کنند.

لروند تصریح کرد: از همین سخنان وزیر دفاع آمریکا باید مسئولین ما درس بگیرند یعنی خوب دقت کنید این همه که مسئولین ما گفتند تحریم‌ها فلج کننده بوده باعث شده که دشمن امروز از همان حرف‌ها سوءاستفاده کند و به ملت بزرگ ایران زور بگوید من به عنوان یک خطیب جمعه اعتقاد دارم هرگونه اظهار نظر مسئولان آمریکایی و استفاده از سخنان تهدیدآمیز آنها و قاطعیت نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا به خاطر سوء استفاده آنها از مواضع ضعیف مسئولان کشور است یعنی چوب‌های که ملت ایران این روزها می‌خورد چوب ندانم کاری و سیاسی‌کاری خودی‌هاست والا وزیر آمریکا غلط می‌کند که در باره تغییر نظام در ایران اظهار نظر کند.

امام جمعه ایوان گفت: آزادسازی موصل چند پیام مهم را به جهان گوشزد می‌کند و آن هم این که آزادسازی موصل یعنی تیر استکبار در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به هدف اصابت نکرده است ، آزادسازی موصل یعنی شکست فاحش تروریست‌ها و اربابان عربی و آمریکایی و اروپایی آنها در مقابل قدرت مرجعیت شیعه و بسیج مردمی که البته ضمن تجلیل از کار بزرگ حشد الشعبی نکته اساسی آن است که بسیج مردمی باید با حفظ وحدت خود نقشه‌های دشمن را در کشور عراق نقش بر آب کنند.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور و دولت انتظار داریم در تشکیل کابینه به شایسته سالاری توجه کند نه باند سالاری و جناح سالاری ،بدون شک استفاده از نیروهای افراطی وحتی سرمایه‌دار خطری است که دود آن به چشم ملت ایران خواهد رفت، بنابراین ضروری‌است که رئیس جمهور به شعارهایی که در ایام مناظرات گفت مبنی بر شایسته سالاری و جوان گرایی و فراجناحی پایبند باشند و مخصوصا به اصل مهم قانون یعنی امربه معروف ونهی از منکرات پایبند باشند و سخنانی که بیشتر دشمنان را ممکن است شاد کند و دوستان را ناامید کند مطرح نشود، امروز قشر بیچاره فقیر زندگی سختی دارند که اگر این مطالب در این تریبون‌ها گفته نشود جفا در حق مردم است یعنی چه که پیاز کیلویی سه هزارو ۵۰۰ تومان به دست مردم برسد آن هم در شرایطی که بیکاری بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: اما در پایان هم این تذکر اساسی را هم به مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان ایلام و هم به فرماندار شهرستان بیان کنم که در هفته گذشته سه مورد طومار از دهستان سراب به دست اینجانب رسیده که یک مورد آن توسط ده‌ها نفر از بزرگان سراب مسجد و هیات‌های مذهبی امضا شده و طومار دیگر توسط خانواده‌های شهدای سراب امضا شده و نامه‌ای هم از طرف خانواده شهید زارعی به دستم آمده و دیروز هم تمام اعضای خانواده این شهید بزرگوار با اینجانب ملاقاتی داشته‌اند که نشان می‌دهد این بزرگواران نسبت به تصمیم غیر کارشناسی و غیر منطقی وغیر شرعی تبدیل شدن ساختمان فنی و حرفه‌ای شهید زارعی به مرکز کمپ ترک اعتیاد به شدت معترض هستند.

لروند تصریح کرد: بنابراین اینجانب نسبت به این تصمیم هشدار می‌دهم و اعلام می‌کنم مسئولان مواظب عواقب خطرناک چنین تصمیم‌های غیر کارشناسی باشند من نمی‌دانم شما مسئله شرعی این مکان که واقف زمین آن خانواده شهید زارعی هستند را چگونه توجیه می‌کنید و چه اصراری دارید که آثار و اسم شهداء را از این مکان‌ها بردارید آیا این حرکات در راستای تصمیم‌های مخفیانه سند ۲۰۳۰ است یا هدف دیگری دنبال این تصمیمات عجولانه است .

امام جمعه ایوان گفت: اگر شما دنبال راه‌اندازی کمپ هستید از این همه مدارس که به خاطر رشد منفی دانش آموزان تعطیل شدند استفاده کنید و از این ملک وقفی دست بردارید.

وی در پایان گفت: متاسفانه شاهد افزاایش قیمت برخی اقلام مصرفی شهروندان هستیم که لازم و ضروری است که مسئولان در این راستا نظارت بیشتری بر بازار کالاها داشته باشند.

ارسال نظرات