خبرهای داغ:
سردار امیری خبر داد

کشف ۳۵۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان/ افزایش ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی

همدان-فرمانده انتظامی استان همدان گفت: امسال ۳۵۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که از نظر ریالی هشت درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۴۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سلمان امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد و اقدامات ناجای استان در سال جاری اظهار کرد: با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته استان همدان امسال در حوزه‌های متعدد رتبه‌های مثال زدنی و در برخی حوزه‌ها رتبه نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان همدان در رضایتمندی مردم از پلیس و اعتمادسازی به پلیس و حفظ این سرمایه اجتماعی در سال جاری در کشور رتبه نخست را کسب کرد، گفت: در کسب موفقیت‌ها اصحاب رسانه با همت و همکاری و تعامل و خط دهی تاثیرگذار بود.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه امسال یک میلیون و ۱۰۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ همدان برقرار شده است، تصریح کرد: ۴۱۱ هزار و ۳۴۴ مورد از تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی شده  است.

وی از کاهش ۴ درصدی سرقت‌ها طی سال جاری در استان همدان خبر داد و بیان کرد: امسال در همدان شاهد کاهش سرقت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بودیم به طوری که سرقت‌های خرد ۶ درصد، سرقت‌های مهم یک درصد و مجموع سرقت‌ها امسال چهار درصد کاهش داشته و کشف وقوع نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و به ۳۳ درصد رسیده است.

سردار امیری با بیان اینکه امسال ۳۵۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که از نظر ریالی هشت درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: یک هزار و ۳۹۵ متهم در ارتباط با قاچاق کالا در همدان دستگیر شدند که آمار دستگیرشدگان نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کشفیات کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیارد تومان است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

* کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان در تشریح اقدامات پلیس مبارزه به مواد مخدر از کشف ۶ تن و ۴۲۱  کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری خبر داد و بیان کرد: با اجرای طرح سراسری پلیس امنیت اقتصادی در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۵۷ خودروی توقیفی در زمینه طرح مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌محور و اساسی داشتیم که در این راستا ۲۰۱ متهم دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: طرح سراسری پلیس امنیت اقتصادی ۲۵ مرحله اجرا شده که ۱۳۷ میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه در این راستا است، همچنین ستاد خبری پلیس اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند در حوزه قاچاق کالا، زمین‌خواری، رشوه، ارتشا، اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی اخبار را به پلیس اقتصادی اعلام کنند.

سردار امیری با بیان اینکه امسال آمار جرایم اینترنتی ۶۳ درصد افزایش داشته و به ۲ هزار و ۶۷۴ مورد رسیده است، گفت: کشفیات ما در این حوزه نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در جرایم اینترنتی کلاهبرداری اینترنتی با ۴۲ درصد، برداشت اینترنتی با ۳۴ درصد، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها ۱۰ درصد، مزاحمت اینترنتی با چهار درصد و مابقی سایر جرائم است.

فرمانده انتظامی استان همدان به ارائه راهکار‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی پرداخت و گفت: مردم برای پیشگیری از برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی، کارت بانکی مربوط به پس‌انداز و خرید روزانه را مجزا کنند، بر روی هر لینکی کلیک نکنند، در هنگام خرید رمز کارت بانکی را خود ثبت کنند وهیچ گاه رمز کارت را در کنار کارت بانکی قرار ندهند.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۲۰ هزار مورد با مراکز ۱۹۷ پلیس تماس گرفته شده است، افزود: امسال تقدیر از عملکرد پلیس نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

*کسب رتبه نخست استان همدان در کاهش تصادفات فوتی جاده‌ها

سردار امیری اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در ۱۱ ماهه امسال یک هزار و ۳۹۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی به اجرای ۴۰ مرحله طرح توقیف خودرو‌های شوتی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا ۶۱۴ متهم دستگیر شده و ۶۲۲ خودرو به ارزش ۸۰ میلیارد تومان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: امسال رتبه نخست در کاهش تصادفات فوتی را در جاده‌ها داشتیم و این روند ادامه دارد به طوری که در ۱۱ ماهه امسال در حوزه برون‌شهری ۱۱ درصد کاهش فوتی و در مجموع کل تصادفات درون و برون شهری شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی هستیم.

وی از کاهش دو درصدی تصادفات جرحی درون و برون شهری در استان خبر داد و بیان کرد:  با توجه به اینکه امسال تصمیم گرفتیم برای هر تصادفی کروکی رسم کنیم چراکه ممکن است بیمه‌ها نپذیرند بنابراین آمار تصادفات خسارتی بالاتر از سنوات گذشته است و در جمع تصادفات ۲۸ درصد افزایش داشتیم، اما در مجموع تصادفات فوتی و جرحی کاهش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه ۸۸.۴ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهر‌ها رخ داده است، خاطرنشان کرد: ۱۱.۶ درصد تصادفات نیز در جاده‌های برون‌شهری و روستایی اتفاق افتاده که بیشترین تخلفات رانندگی در جاده‌های استان مربوط به سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و عبور از چراغ قرمز و محل ممنوع است.

کشف ۳۵۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان/ افزایش ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی

انتهای پیام/

ارسال نظرات