خبرهای داغ:
پورسینا خبر داد

آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی همدان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

همدان-رئیس سازمان آتش نشانی همدان گفت: برای تمام پرسنل سازمان اعم از ستادی، عملیاتی و پشتیبانی از ۲۰ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ آماده باش اعلام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۴۳
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

سیدصادق پورسینا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال سنتی است که از دیرباز در بین ایرانیان بوده است، اظهار کرد: متأسفانه امروزه این مراسم هر ساله با حوادث تلخی همراه است و برخی از جوانان بدون اینکه از گذشته این رسم و آئین خبری داشته باشند با استفاده از مواد محترقه خطرناک و پُر سر و صدا چهارشنبه آخر سال را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله در این ایام شاهد سوانح و حوادثی دلخراش هستیم، افزود: با وجود فرهنگ‌سازی‌ها و آموزش‌های ارائه شده از سوی ارگان‌های امدادی مختلف باز هم نوجوانان و جوانان ناآگاه با ساخت و استفاده مواد محترقه غیر استاندارد و دست ساز تهدید جدی برای جان خود و دیگران همشهریان هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل، زیر زمین، محل کار و ... را خطرساز اعلام و بیان کرد: والدین باید مواظب فرزندان خود در این باره باشند.

وی با بیان اینکه از حمل مواد محترقه، آتش‌زا و انفجاری حتی با مقادیربسیار کم در جیب و کیف خودداری کنند، ادامه داد: از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی آتش به شدت خودداری کنند.

پورسینا با بیان اینکه مردم از ایجاد آتش‌های حجیم و غیر قابل کنترل جدا خودداری کنند، افزود: نباید مواد آتش‌زا (محترقه، منفجره) را به طرف افراد و زیر خودروها پرتاب کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از پرتاب مواد آتش‌زا مثل فشفشه و موشک بر روی درختان، پشت بام و بالکن خانه‌ها خودداری شود، تأکید کرد: از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها بر روی آتش خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با بیان اینکه در صورت نیاز به مشاوره ایمنی و بروز حوادث ضمن خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنید، ابراز کرد: امیدوارم با رعایت ضوابط و هشدارهای ایمنی توسط شهروندان عزیز شاهد برپائی جشن چهارشنبه پایان سال توأم با شادی و نشاط باشیم.

وی با اشاره به اقدامات و تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در روزهای پایانی سال و به ویژه چهارشنبه آخر سال گفت: برای تمام پرسنل سازمان اعم از ستادی، عملیاتی و پشتیبانی از ۲۰ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ آماده باش اعلام شده است.

پورسینا از استقرار خودروهای عملیاتی در نقاط پر ترافیک شهر از روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ به منظور امدادرسانی سریع در حوادث احتمالی خبر داد و بیان کرد: آموزش‌های مقدماتی توجیهی آتش نشانی در زمینه نحوه اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده‌های دستی برای دانش‌آموزان مدارس و کسبه، مساجد، پایگاه های بسیج و ادارات سطح شهر برگزار شده است.

وی ابراز کرد: بنرهایی با مضامین تصاویر و نکات ایمنی هشداردهنده و بازدارنده در رابطه با حوادث چهارشنبه سوری تهیه و چاپ و در تمام معابر، میادین اصلی و بلوارهای سطح شهر نصب شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان افزود: بروشور و تراکت تبلیغاتی با مضمون نکات ایمنی و هشدار دهنده در خصوص مراسم چهارشنبه آخر سال تهیه شده که به جهت اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از مواد آتش‌زا و محترقه غیر استاندارد در سطح شهر توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: خودروها و یگان‌های عملیاتی سازمان در روز چهارشنبه سوری علاوه بر ایستگاه‌های ثابت در۷ نقطه از سطح شهر استقرار شده است.

*مصدومیت مادربزرگ و نوه ۱۸ ساله در انفجار ترقه در کوی رضوان

پور سینا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ساعت ۲۲ و ۲۳ دقیقه سه‌شنبه شب ۲۲ اسفند ماه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی واقع در کوی رضوان به سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان گزارش داده شد.

وی بیان کرد: ماموران آتش‌نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و مشاهده کردند که راه پله یک ساختمان بخاطر انفجار موادمحترقه به شدت تخریب شده است.

رئیس سازمان آتش‌‎نشانی همدان با اشاره به اینکه در این حادثه یک پسر ۱۸ ساله از ناحیه ۲ دست و صورت به همراه مادربزرگ خویش به شدت مصدوم شده است، گفت: آتش‌نشانان اکنون در محل موردنظر حضور دارند و هر دو مصدوم به اورژانس تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ۷ تلفن همزمان در حال پاسخگویی به شهروندان همدان در مرکز آتش‌نشانی است، مطرح کرد: تعداد تماس‌ها در شب چهارشنبه آخر سال نامحدود است.

پور سینا خاطرنشان کرد: به دلیل تماس‌های مکرر شهروندان با شماره ۱۲۵ از مردم عزیز همدان خواهشمندیم فقط برای موارد ضروری با آتش‌نشانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار