مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اعتیاد در جامعه کار و تولید، زنگ خطر جدی برای کاهش بهره‌وری است و باید برنامه‌های پیشگیرانه با همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه اجرا شود.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۸۴
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، خلیل احمد سلامی در همایش "پدیده تهاجر به اعتیاد، آسیب ها و راهکارها" که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: صیانت از نیروی کار یکی از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود و اجرای برنامه های پیشگیرانه در جامعه کار و تولید و ارتقای نشاط اجتماعی به منظور کاهش آسیب ها و معضلات و ناهنجاری ها در جامعه هدف، یک دغدغه و اولویت مهم است.


وی افزود: طی سالیان گذشته بخصوص در دولت سیزدهم وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت اقدامات خوبی را برای شناسایی و مقابله با پدیده اعتیاد در جامعه کار و تولید اجرا کرده اند که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان نیز با هم افزایی و هماهنگی مناسب بین بخشی، برای مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های ناشی از اعتیاد در جامعه کار و تولید برنامه های مختلفی اجرا شده است که انتخاب کارفرمایان سلامت محور، برگزاری جشنواره خانه های بهداشت کارگری برتر و بهگران نمونه و همچنین انجام آزمایشات رایگان کارگران از جمله این برنامه ها محسوب می شود.


سلامی گفت: باید با آگاهی دادن از پیامدهای سوء مصرف مواد، تقاضا برای مصرف را در بین اقشار مختلف جامعه کاهش دهیم.

سیستان و بلوچستان؛ اولین استانی که حقوق معتادان را به رسمیت شناخته است

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: دادستانی این استان بعنوان اولین استان در کشور، حقوق افرادی که گرفتار اعتیاد هستند را به رسمیت شناخته و مورد توجه قرار داده است.


ابوالفضل احمدزاده اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرهنگ، تنوع قومی، آدب و رسوم و ظرفیت های خاص نسبت به نقاط دیگر کشور، می تواند پیشگام فرهنگ سازی و مقابله با پدیده خانمان سوز اعتیاد باشد.


وی افزود: در جامعه امروز، اعتیاد و آسیب های ناشی از آن در کمین جوانان و نوجوانان است و باید آگاهی بخشی لازم نسبت به خطرات این پدیده نامطلوب بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، همچنین تکریم افراد گرفتار در دام اعتیاد و پرهیز از نگاه و برخوردهای قهری با این افراد در بازگشت آنها به اجتماع کمک شایانی می کند.

پایان نامه ها و پژوهش ها با موضوع اعتیاد حمایت می شود


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان هم گفت: همکاری های پژوهشی و پایان نامه های مرتبط با موضوع اعتیاد مورد حمایت این شورا قرار می گیرد.


علی ولایتی پور با اشاره به وضعیت و آمار شیوع اعتیاد به انواع مواد مخدر استان در حوزه‌های مختلف دانشجویی و دانش آموزی ، اظهار کرد: در کنار اقدامات مقابله‌ای و درمانی، انجام فعالیت‌های فرهنگی از طریق خانواده، آموزش و پرورش و سپس دانشگاه، راهگشای برون رفت از مسائل آسیب‌های اجتماعی است.


وی افزود: شناخت افراد جامعه نسبت به انواع مواد مخدر و اثرات سوء آن باید افزایش یابد، چون آسیب های ناشی از اعتیاد شوک سخت تر و آسیب جدی دیگری به فرد معتاد وارد می سازد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار