سردار نظری گفت: تاکنون تولید و کاشت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در بیش از ۱۹ هکتار زمین در استان کرمان انجام شده و قرار است تا پایان سال نیز بیش از ۸ میلیون نهال و بذر را برای کاشت مهیا کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۰۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم مشترک روز درختکاری نیروهای مسلح کشور و که همزمان امروز در ستاد سپاه ثارالله کرمان برگزار شد؛ گفت: امروز ۱۵ اسفند ماه مصادف با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ برای کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور؛ که این کار به صورت عملیاتی آغاز شد و با توجه به اینکه حجم کار بالا بود به هر استان سهمه‌ای داده شد و قرار شد که در طی ۴ سال این کار انجام شود.

وی با اعلام اینکه با توجه به رسالتی که سپاه دارد و فرمان، فرمانده معظم کل قوا با همکاری و کمک جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، گروه‌های جهادی، همه اقشار بسیج و شبکه مردمی از ابتدای امسال جلساتی در این خصوص برگزار شد؛ عنوان کرد: امکان سنجی و نیازسنجی صورت گرفت و تولید بذر و نهال ودر ادامه کاشت آنها در دستور کار قرار گرفت.

سردار نظری گفت: تاکنون تولید و کاشت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال وبذر را در بیش از ۱۹ هکتار زمین در استان کرمان انجام شده و قرار است با برآوردی که دوستان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام داده‌اند تا پایان سال نیز بیش از ۸ میلیون نهال و بذر را برای کاشت مهیا کنیم ودر سال آینده هم این کار ادامه خواهد داشت تاطی ۴ سال ما به عدد ۴۲ میلیون غرس نهال برسیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت: استان کرمان،استان بزرگی است که خالی از بحث درخت و درختکاری می باشد ما برای تثبیت، ثمره دهی و سایر مسائلی که مربوط به درختکاری می‌شود تمام توان را گذاشتیم که کار انجام شود.

وی افزود: امروز هم به صورت نمادین در سپاه ثارالله استان به تعداد و به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان درخت کاشته شد و در استان بیش از ۱۱۰ هزار نهال توسط مسئولین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کاشته خواهد شد.

ارسال نظرات