خبرهای داغ:
ظاهری عنوان کرد: ۲ هزار و ۶۳۹ پایگاه ثابت و سیار کمک های جشن نیکوکاری را در استان قزوین جمع آوری می کنند.
کد خبر: ۹۵۸۳۸۴۱
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

قزوین_ به گزارش بسیج، ناصر ظاهری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی بیان کرد: رسانه ها بازوی کمیته امداد در انجام ماموریت های این نهاد بوده و اطلاع رسانی خبرنگاران موجب شد شاهد مشارکت خوب خیرین و نیکوکاران باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نیکوکاری از ۱۴ اسفند بعنوان سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد تا ۲۲ اسفند هفته احسان و نیکوکاری گفت: ۲ هزار و ۶۳۹ پایگاه ثابت و سیار کمک های جشن نیکوکاری را در استان قزوین جمع آوری می کنند.

ظاهری گفت: امام فلسفه انقلاب را در رسیدگی به محرومان می دانست و لذا ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب، شاهد تاسیس کمیته امداد بودیم که در همین راستا در حوزه های اشتغال و مسکن و استقلال اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار عید همدلی برگزار می شود که در همین راستا ۲۶۳۹ پایگاه پیش بینی شده که برابر با رشد ۸ درصدی می باشد. همچنین امسال ۱۸۵ مرکز نیکوکاری به کمک امداد آمده اند تا به جامعه هدف کمک شود و همه خیرین پای کار هستند. 

ظاهری عنوان کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود ۲۳ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شود. 

وی افزود: ۲۹ هزار و ۳۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و ۴ هزار خانواده تاکنون مستقل شده اند که از شمول دریافت مستمری خارج شده و سایر خدمات را دریافت می کنند. 

جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده مددجو 

ظاهری از جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده هم خبر داد و گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست و در این راستا اقدامات موثری انجام شده است. هزار و ۱۲۹ بیمار صعب العلاج هم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که یک میلیارد تومان کمک هزینه دارویی به آنها پرداخت شده است. 

پرداخت ۸۵۰ فقره کمک هزینه ازدواج در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری امسال ۸۵۰ فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که ۳۲۸ مورد نقدی بود و ۵ قلم کالای اساسی هم شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شد. 

وی بیان کرد: در حوزه مسکن ۷۳۸ خانواده از وام ودیعه مسکن به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برخوردار شدند و ۱۰ هزار و ۳۳۸ خانوار هم از ۴ میلیارد تومان مساعدت اجاره استفاده کردند. امسال احداث ۳۶۱ واحدمسکونی روستایی و ۱۴ مسکن شهری به مددجویان نیازمند واگذار شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۷ میلیارد تومان هزینه تعمیرات به ۷۳۷ خانوار تحت پوشش پرداخت شد. ۱۷ هزار و ۶۶۵ خانوار را زنان سرپرست خانواده تشکیل می دهند که معادل ۵۹ درصد کل جمعیت تحت پوشش ما می شود که خدمت رسانی به آنها ادامه دارد. 

وی گفت: امسال ۶۲۶ خانواده از خدمات راهبری شغلی استفاده کردند و با راه اندازی مرکز مشاوره به خانواده های نیازمند خدمت رسانی شد. در حال حاضر نیز ۸ هزار و ۵۸۰ دانش آموز و ۴۷۷ دانشجو تحت پوشش خدمات تحصیلی این نهاد قرار دارند و از خدمات آموزشی و مهارتی بهره مند می شوند.

ظاهری در پایان با اشاره به همکاری بسیج سازندگی سپاه استان در ساخت مسکن ولی نعمتان گفت: جهادگران بسیج سازندگی سهم مهمی در اجرای پروژه های کمیته امداد و ساخت مسکن ولی نعمتان داشته اند و در همین راستا بخشی از مصالح ساختمانی از جمله ایزوگام واحدها نیز برعهده بسیج سازندگی بوده است. همچنین کمک شایانی در تعمیر و بازسازی مسکن محرومین داشته اند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار