شهروندان زاهدانی مخزن ذخیره آب تهیه کنند

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان ضمن تشریح اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای تأمین آب شهر زاهدان، از شهروندان خواست با توجه به محدودیت منابع آبی مخزن ذخیره آب تهیه نمایند.
کد خبر: ۹۵۸۲۵۵۳
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

مرتضی نورا در ادامه برگزاری میزهای جهادی در مساجد شهرستان زاهدان در جمع نمازگزاران مسجد بلال این شهر بیان کرد: با توجه به خشکسالی به وجود آمده و کاهش آب چاه نیمه‌های سیستان برای گذر از روزهای بحرانی ضمن اجرای طرح تأمین آب اضطراری با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان برای منطقه سیستان و شهر زاهدان، عملیات حفر تعدادی چاه در سطح شهر زاهدان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح اضطراری گفت: در پی کاهش شدید آب چاه‌نیمه‌ها و عدم تعهد کشور همسایه به معاهده بین‌المللی حق‌آبه هیرمند، از سال گذشته اجرای این طرح در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و در سطح ملی از سوی وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای برای اجرا و تکمیل آن در زمان مقرر تعریف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان در ادامه تأکید کرد: با وجود اجرای همه این طرح‌ها گذر از شرایط سخت کم‌آبی سال پیش‌رو بدون همراهی و توجه ویژه مردم به مدیریت مصرف آب میسر نخواهد شد.

نورا افزود: شهروندان از هم اکنون به فکر تهیه و نصب مخزن آب در خانه خود باشند تا در صورت بروز قطعی آب با مشکل رو به رو نشوند.

 گفتنی است در پایان این نشست، به درخواست‌ها و مطالبات مردمی رسیدگی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار