با حضور فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام :

جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در هرمزگان با تجلیل از آثار برتر پایان یافت

نوزدهمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در بندرعباس با تجلیل از آثار برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۰۷
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  هرمزگان ، نوزدهمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور(عملیات فرهنگی راهیان نور) امروز با حضور فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام  و جمعی از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزار شد.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام  در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 1500 شهید گلگون‌کفن استان هرمزگان ، شهدای مدافع حرم و امنیت اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موثرترین راهکارها در تقابل با جنگ نرم و ترکیبی دشمن است.

سردار اباذرسالاری  با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم روایت درست افتخارات، حماسه‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از مقدس‌ترین و بااهمیت‌ترین تجربیات گذشته است که برای حرکت به سمت آرمان‌ها باید مورد توجه باشد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، "راهیان نور" می‌تواند بهترین فرصت و ابزار جهت استخراج و استفاده از گنج دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه با راهیان نور می‌توان گنج‌ها و حماسه‌های پنهان دوران دفاع مقدس را در معرض نمایش زائران قرار داد افزود: ابعاد دفاع مقدس بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که امروز ثبت و ضبط شده است؛ با بازخوانی حماسه‌های ماندگار آن دوران باید بتوانیم جوانانی مانند رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس با همان ارزش‌ها تربیت کنیم و این هدف تنها با جلسات سخنرانی، کلاس درس و... محقق نمی‌شود بلکه جوانان باید در همان فضا و محیط قرار بگیرند و روایت آن حماسه‌ها و صحنه‌های ماندگار را با گوش جان بشنوند.

درادامه معاون راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه امام سجاد علیه السلام  با با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی جوانان از معنویت دفاع مقدس افزود: معنویت دفاع‌ مقدس، تحرک‌آفرین و انگیزه‌بخش است و کسب این معنویت نیز با حضور در راهیان نور محقق می‌شود.

وی راهیان نور را نوعی اعتکاف معنوی دانست و با بیان اینکه در راهیان نور، فرهنگ زندگی جمعی به جوانان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: جوان در سرزمین نور، تحقق وعده‌های الهی را در میدان عمل مشاهده خواهد کرد و به صدق وعده‌های قرآنی پروردگار ایمان می‌آورد و ما نیز در این نقطه از سرزمین به‌دنبال الگوسازی و تکثیر ارزش‌ها در وجود نسل جوان هستیم.

 

سرهنگ مجید باقرزاده همایی  درپایان یاد آورشد :  این دوره از جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در بخش‌های ایده‌های نو، پوستر، تحقیق و پژوهش، خاطره، دلنوشته و متن ادبی، گزارش خبری، سرود، شعر، عکس موبایلی، عکس جبهه مقاومت، عکس، کلیپ، مستند، نقاشی، هنرهای تجسمی و نماهنگ برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار