خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی بسیج به عنوان مهندس مطالعات طرح های ناتمام از اجرای طرح سیراب کردن مزارع روستای ده کهنه استان چهارمحال و بختیاری صحبت می کند.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۷۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در گفتگوی اختصاصی با مسئول گروه جهادی بسیج بیان شد : او به عنوان مهندس مطالعات طرح های ناتمام از اجرای طرح سیراب کردن مزارع روستای ده کهنه استان چهارمحال و بختیاری صحبت می گوید.

۱) با عرض سلام و احترام، در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید.

با عرض سلام و ادب، بنده بهمن رحیمی مدیر عامل شرکت دینشت به ثبت ۱۳۰۰ شهرکرد به مدت ۲۶ سال است که در زمینه‌ی آب و ساختمان مشغول به فعالیت هستم.

به همت جهادگران، مزارع تشنه روستای ده کهنه، سیراب شد


۲) هدف شما از اجرای این طرح چه بود و با چه انگیزه‌ای این طرح را شروع کردید؟

حسب فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری پروژه‌های ناتمام تحت عنوان محرومیت زدایی، اینجانب به عنوان مسئول گروه جهادی بسیج و به عنوان مهندس مطالعات طرح‌های ناتمام انتخاب شدم که این باعث افتخار برای اینجانب بوده و هست.

۳) چرا بین پروژه‌های ناتمامی که وجود داشت، روستای ده کهنه و آب رسانی به این  مزارع را انتخاب کردید؟

بنده به عنوان مسئول گروه جهادی، به مدت دو ماه کل استان را صرف نظر از دور یا نزدیک بودن راه و یا خوب یا صعب العبور بودن مسیر، پروژه‌ها را بررسی نمودم و شروع به مطالعه به صورت فیزیکی و تحقیقات کلی شامل تحقیقات اداری و محلی نمودم که تشخیص داده شود کدامیک از پروژه‌ها در اولویت قرار دارند.

به همت جهادگران، مزارع تشنه روستای ده کهنه، سیراب شد



در نهایت پس از یک مطالعه و تحقیق کامل، به این نتیجه رسیدیم که بهترین طرحی که باید به بهره برداری برسد طرح ۸۵ هکتاری روستای ده کهنه بخش هیلساد می‌باشد.

۴) مردم روستا و کشاورزان آن منطقه نسبت به طرح شما چه واکنشی داشتند؟

طرح مذکور دارای مشکلات عدیده‌ی مردمی بود که آن هم دلیلش وعده‌های انجام نشده‌ی دولت قبل بود و مردم به سختی مارا باور داشتند، ولی به یاری خدا و بسیج سازندگی و گروه جهادی ما، توانستیم با چندجلسه صحبت با شورای هماهنگی طرح، دهیار‌های بخش مانکوه و منتخبین مردم به ایشان تفهمیم نماییم که دولت جناب فعلی با دستور اکید حضرت آقا مبنی بر محرومیت زدایی به تمام وعده‌ها جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

لازم به ذکر است که در نهایت اعتماد مردم به بنیاد علوی و بسیج سازندگی باعث شد که مردم در حین اجرای پروژه و حتی پس از آن اقدام به درختکاری نمودند.

۵) این طرح در چه سالی عملیاتی شد؟

در سال ۱۳۹۹ بررسی‌های ما روی این طرح آغاز شد و اکنون سه سال از اجرا شدن این طرح می‌گذرد.

جناب رحیمی به طور خلاصه در رابطه با اقداماتی ک در راستای اجرای این طرح انجام شده، توضیح بفرمایید.

اولین اقدام ما فنس کشی به طول دو کیلومتر دورتا دور طرح بود. دومین اقدام موثر ما، احداث ۶ کیلومتر جاده‌ی بین مزارع طبق مطالعات و نقشه‌های مفید، جهت دسترسی به باغ‌ها و کل ۸۵ هکتار بود.

در سومین اقدام مفید جهادی، موفق به لوله گذاری این ۸۵ هکتار در پنج فاز اصلی و لوله گذاری‌های فرعی با تمام اتصالات و ... شدیم؛ و در نهایت موفق به احداث یک استخر بزرگ بتن ارمه‌ای به عنوان استخر ذخیره شدیم که صد در صد مشکل فشار آب برای زمین‌هایی که فاصله‌ی آن‌ها از استخر مادر زیاد بود را حل کرد.

به همت جهادگران، مزارع تشنه روستای ده کهنه، سیراب شد


۶) بعد از عملیاتی شدن طرح، خودتان و کشاورزان منطقه چه احساسی داشتید؟

زمانی که با توکل بر خدا و همکاری بسیج سازندگی تیپ حضرت قمربنی هاشم و همت شبانه روزی گروه بنده و شرکت دینشت، از ایستگاه پمپاژ آب را به داخل استخر مادر انتقال دادیم و با باز کردن جداگانه‌ی پنج فاز که با باز شدن والف، از اول فاز قدم به قدم، بهره برداران این طرح شاهد رسیدن سریع آب به زمین هایشان بودند و این‌ها باعث میشد حس خوبی به همه‌ی ما دست بدهد و واقعا به جمله «ما میتوانیم» ایمان آوردیم.

بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح شاهد ثمردادن درختان انجیر و انار در همان منطقه هستیم که این نشان دهنده زنده شدن آن مزارع خشک می‌باشد.

۷) ضمن تشکر از شما جناب رحیمی بزرگوار، در پایان اگر سخنی هست بفرمایید.

حرف آخرم این است که ما می‌توانیم اگر بخواهیم؛ و باید معتقد به نظام و رهبر و کشورمان باشیم.

به امید اینکه با همت والای خود، دیگر محرومیتی در هیچ کجای کشورمان نداشته باشیم.

 



انتهای پیام/خبرنگار فاطمه فتاحی 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار