خبرهای داغ:
در گفتگو با نخبه علمی سرهنگ پاسدار ایوب حیدری جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام مطرح شد: پروژه آب شرب و انتقال آب در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۵۵
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج در گفتگو با نخبه علمی سرهنگ پاسدار ایوب حیدری جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام پروژه آب شرب و انتقال آب در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

نخبگان را از یاد نبریم

ایوب حیدری گفت: در جلسه ای که با مدیر بهداشت دهستان بارز داشتیم، متوجه شدیم که اکثر مراجعه کنندگان خصوصا کودکان دچار بیماری گوارشی هستند؛ مشکل را جویا شدم، مشاهده کردم EC آب شرب روستا واقعا نامناسب است. بازدید میدانی که از محل تامین آب داشتیم متوجه شدیم در مظهر چشمه، عشایر زندگی می کنند که همین امر باعث آلودگی آب شرب روستا شده است. تصمیم بر آن شد که چشمه آب شرب روستا را تغییر بدهیم چرا که این چشمه جدید محاسنی داشت.

سرهنگ ایوب حیدری نخبه علمی کشور در ادامه صحبتهای خود افزود: عنوان پروژه اجرای خط انتقال آب شرب ۴ روستا(میانجوب، دره اشکفت، شهرک شوارز، شوارز)به طول ۲۳۰۰متر به دلیل آلوده بودن چشمه اولی تصمیم برآن شد که آب از چشمه ای که در کوهستان شناسایی شد انتقال پیدا کند که این کار در شیب ۳۰ تا۴۵ درجه زمین باید اجرا می شد.

انتقال لوله فلزی بسیار سخت بود چندین مکاتبه با هلال احمر داشتیم برای انتقال لوله با بالگرد که موفق نشدیم، سرانجام تصمیم بر آن شد که لوله های ۷۰ کیلویی فلزی ۴ اینج و ۵ اینچ بصورت یدی توسط نیروی انسانی انتقال پیدا کند.
بصورتی که هر دو نفر یک لوله را در یک روز حمل می کردند و طی ۴۵ روز کاری و روحیه جهادی نیروها توانستیم این کار عظیم را انجام دهیم.

نخبگان را از یاد نبریم


کار بسیار دشوار بود ، راهی جز این نبود و می بایست حتما این کار صورت می‌پذیرفت، با استعانت از خداوند متعال توانستیم آب شرب ۴ روستا را تامین کنیم که جمعیت بهره بردار۱۵۰۰ نفر بودند.

وی افزود: هدف از این کار این بود که طرح رساندن آب شرب سالم و پایدار به ۴ دهستان بارز انجام گیرد و شروع کار از اواخر سال ۱۴۰۱ به مدت ۴۵ روز کاری صورت پذیرفت.


انتهای پیام/خبرنگار سمیه محمودی 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار