خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده:

دشمن تاب و تحمل حضور همیشه در صحنه مردم را ندارد

همدان-امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه دشمن تاب و تحمل حضور همیشه در صحنه مردم را ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا و انقلاب باشیم، باید خود را آماده کنیم و در عرصه‌های مختلف با تمام وجود قدم برداریم.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۱۵
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
دشمن تاب و تحمل حضور همیشه در صحنه مردم را ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در آئین روز ملّی ملایر و پاسداشت آیت‌الله میرشاهولد و شهدای انقلاب شهرستان ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله میرشاهولد و شهدای انقلاب به نحو احسن وظیفه خود را در قبال مردم و انقلاب انجام دادند.

وی مهم‌ترین وظیفه انبیاء را تبلیغ دین و نشاندن مفاهیم دین در جان و دل مردم عنوان کرد و گفت: امام راحل با نفس مسیحایی خود دو انقلاب برپا کرد، یک انقلاب در درون مردم به وجود آورد تا آنان برای جان دادن برای انقلاب و نظام، از روی بصیرت و شناخت آماده باشند.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: انقلاب دوم هم به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب توسط مردم به وجود آمد و ملت ایران به صحنه آمدند و طاغوت را بیرون راندند، این کار عظیم امام راحل بود که در تاریخ ثبت و ضبط شد.

وی بزرگترین کرامت امام راحل را همراه کردن و سوق دادن عموم جامعه به راه مستقیم دانست و گفت: در طول تاریخ اسلام چنین اقدام ماندگاری از دست کسی برنیامده بود.

ارزنده ادامه داد: در جای جای این مملکت افرادی بودند که پرچم انقلاب را در دست گرفتند و مردم در راه فرامین امام راحل و انقلاب قرار دادند و آگاهی بخشیدند.

وی گفت: در ملایر نیز عالمی بزرگ این عَلَم را در دست گرفت و در طول مبارزات بارها دستگیر و به زندان افتاد، اما از این مسیر دست نکشید و به این راه ادامه داد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مردم غیور ملایر در کنار روحانیت مبارز، دور این علم انقلاب به رهبری آیت الله میرشاهولد را گرفتند و رهبر مبارزات انقلاب این شهر را همراهی کردند، افزود: جوانان این شهرستان افتخار این را دارند که در طول انقلاب و مبارزات انقلابی ۱۲ شهید والامقام را به اسلام و انقلاب هدیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره مرحوم آیت الله میرشاهولد و شهدای انقلاب که وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند و به مبارزه ادامه داده و جان خود را در مسیر انقلاب فدا کردند، در کنار شهدا و افرادی که در طول هشت سال دفاع مقدس و ۴۵ سال مسیر پرافتخار انقلاب مجاهدت کردند و هر جا لازم بود در صحنه حاضر شدند، باید همواره بزرگ داشته شود.

ارزنده با تاکید بر اینکه دشمن تاب و تحمل این حضور همیشه در صحنه مردم را ندارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا و انقلاب باشیم، باید خود را آماده کنیم و در عرصه‌های همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفندماه و هر جا لازم شد، با تمام وجود قدم برداریم.

* پیروزی انقلاب ما مرهون مکتب، مرجع تقلید و مردم است

فرزند آیت‌الله میرشاهولد نیز تجلیل از نهضت بزرگ مرد تاریخ امام راحل و علمای مبارزی همچون آیت الله میرشاهولد را در تمام دوران‌ها ضروری دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به درختی تنومند تبدیل شده و بلوغ خود و چهل و پنج سالگی خود را به کوری چشم کسانی‌که در فکر نابودی آن بودند، جشن می‌گیرد.

 

حجت الاسلام سیدعبدالحمید میرشاهولد تجلیل از آیت الله میرشاهولد را تجلیل از انقلاب و آرمان‌های انقلاب دانست و بیان کرد: آیت الله میرشاهولد قبل و بعد از انقلاب همراه مردم، با مردم، در کنار مردم و خدمتگزار مردم، دین و جامعه بود تا زماین‌که انقلاب به رهبری امام راحل به بپیرزی رسید.

وی پیروزی انقلاب ما مرهون مکتب، مرجع تقلید و مردم به عنوان سه ضلع مثلث در شکل‌گیری انقلاب عنوان کرد و گفت: در دوران انقلاب همه آحاد مردم از علما پیروی کردند و زیر سایه سه ضلع هویت پیدا کرده و معنابخش نهضت و انقلاب خمینی شدند.

فرزند آیت‌الله میرشاهولد با بیان اینکه ضلع اول مکتب است و انقلاب ما نیز انقلابی مکتبی و بر مبنای اسلام و قرآن بود، ادامه داد: امروز بعد از ۴۵ سال از گذشت پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ همچنان نام انقلاب و یاران امام راحل در جهان می‌درخشد، چون امام راحل انقلاب را بر مبنای مکتب، قرآن، اسلام، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) پایه‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز بار دیگر با حضور پرشور خود نشان دهند پشت سر رهبری و آرمان‌های انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مردم باید با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم بزنند.

حجت الاسلام میرشاهولد ضلع دوم مثلث در شکل‌گیری انقلاب را مرجع تقلید رهبر کبیر انقلاب دانست و افزود: ضلع سوم انقلاب مردم بودند که در ۲۲ بهمن ۵۷ به میدان آمدند و بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس، امام راحل، انقلاب و نهضت را یاری کردند و در دورانی که بعد از انقلاب پیش آمد، تاکنون باز هم حضور مردم در کنار رهبر معظم انقلاب، همراه مکتب، تضمین کننده انقلاب است.

وی، همراهی و پشتیبانی مردم را تداوم بخش این انقلاب دانست و گفت: اگر پیرو رهبری و ولایت فقیه نباشیم، همان چیزی به سر ما خواهد آمد که بر سر سایر انقلاب‌ها آمده است.

فرزند آیت‌الله میرشاهولد با تاکید بر اینکه امام راحل یک فقیه مجتهد جامع‌الشرایط که در ابعاد مختلف صاحب نظر، مکتب و بیان کننده اندیشه‌های نو است، بیان کرد: در زمینه ابعاد مختلف علمی امام راحل کتابی به رشته تحریر درآمده که باید تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت والای علمی و مذهبی آیت الله میرشاهولد و مردم‌داری، اظهار داشت: امروز که ۱۸ سال از درگذشت رهبر مبارزان انقلابی مردم ملایر می‌گذرد، مردم همچنان خالصانه از او تجلیل می‌کنند.

حجت الاسلام میرشاهولد ادامه داد: آیت‌الله میرشاهولد سخنوری بزرگ بود که در دوران ستمشاهی پهلوی در خیابان‌ها، مساجد و راهپیمایی‌ها سخنرانی می‌کرد و اینکه همواره در خدمت مردم بود، از وی شخصیتی بزرگ ساخته بود.

وی با تاکید بر اینکه مجاهدت‌ها وی باید به کتاب تبدیل شود، گفت: در دورانی که آیت الله میرشاهولد در بیمارستان و در بستر بیماری بود، باز هم همه را سفارش به نماز جمعه می‌کرد و به فرهنگ و فرهنگیان سفارش کرد او را در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به خاک بسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار