امام‌جمعه فارسان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: هیچ نقطه‌ای برای آمریکا و صهیونیست‌ها امن نیست.
کد خبر: ۹۵۷۷۹۰۳
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که ایران، افغانستان و عراق نیست، اگرچه باید از حضور خودشان در این دو کشور هم عبرت می‌گرفتند. تقسیم‌کاری که جبهه مقاومت برای اداره منطقه گرفته است ستودنی است. حمله پهپادی به بندر حیفا هم برای آمریکا و هم صهیونیست‌ها این پیام را دارد که بدانند هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست.

امام‌جمعه فارسان، گفت: حجت‌الاسلام محسن ملک پور افزود: متقین طبق فرمان الهی به کسی ستم نمی‌کنند و اهل احسان و بخشش هستند. امام در معنای عدل و انصاف به دو کلمه‌ای که معنای روشن‌تری دارد اشاره فرمودند که عدل یعنی ستم نکردن و احسان هم یعنی بخشش کردن است.

وی، ادامه داد: خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رجب را به ما کرامت کرد، امیدواریم توفیق  درک ماه شعبان المعظم را به همه ما عطا شود. ماهی که در آن انسان فرصت فراوانی برای آماده‌سازی و پاک‌سازی خودش به‌خصوص با استغفار پیدا می‌کند. این ماه، تمرین است تا بتوانیم ماه رمضان المبارک را خوب درک کنیم. از تربیت خودمان در این ماه غافل نباشیم. این ماه، ماه خودسازی است و مقدمه است برای اینکه انسان خودش را پاک کند تا بتواند ماه رمضان را درک کند.

امام‌جمعه فارسان، به مناسبت روز ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری و به یاد حماسه بیعت بختیاری‌ها با امام ره در سال ۵۷ اشاره داشت و گفت: در ایام دهه فجر انقلاب هستیم در این ۴۵ سال تهدید و فرصت داشتم. هم تحمیل جنگ 8 ساله و هم آزادی خرمشهر را دیدیدم، اتمام جنگ را دید. هم غصه‌دار مدافعان حرم و شهادت آنان بود، هم نابودی داعش را جشن گرفتیم. ورود امام را جشن گرفتیم، برای رحلت حضرت امام  و شهادت حاج قاسم عزاداری کردیم. سختی‌های تحریم اقتصادی و بیماری کرونا را مدیریت کرد و درعین‌حال نسلی از انسان‌های فرهیخته و دانشمند تربیت شدند که با تکیه به خدای تعالی تا امروز همه تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرده اند.

وی تصریح کرد: هرسال دشمنان انقلاب سعی می‌کنند تا کاری کنند مردم در اجتماع عظیم روز پیروزی انقلاب اسلامی جمع نشوند و هرساله مأیوس شده‌اند و اتفاقاً روز بیست و دوم فرصتی شده است برای خنثی شدن تهدیدات و انتقال مفاهیم بلند انقلاب اسلامی به دیگران در داخل و خارج از کشور . در این روزها ظلم و جهل و فساد خاندان پهلوی و سیاست‌های استعماری که در ایران واقع بود باید بیان ‌شود جهادتبیین انجام گردد و دستگاه‌های مختلف دستاوردها و ثمرات بی‌شمار انقلاب اسلامی را تبیین می‌کنند که باید در این مسیر گام‌های بیشتری برداشت.

امام جمعه فارسان، عنوان داشت: روح ایام عید پیروزی انقلاب بخصوص ۲۲ بهمن میثاق است. همه مردم با همه گرایش‌ها و نظراتی که دارند در این میثاق عمومی برای حفظ ماهیت انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن حاضر ‌شوند و با امام و شهدا تجدید پیمان ‌کنند و نسبت به استمرار اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا ظهور دولت خورشید عالم‌تاب حضرت مهدی ارواحنافداه حمایت همه جانبه داشته باشند.

وی اذعان داشت: یقیناً حرکات مردم در مقاطع خاص مورد ارزیابی بیگانگان قرار می‌گیرد. یکی از آن مواقع راهپیمایی ۲۲ بهمن است که در این سال‌ها با همه مشکلاتی که برای مردم وجود داشته مردم آن را زنده نگه‌داشته‌اند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: مردم ایران به رهبری قائد و امامین انقلاب جلوی دو ابرقدرت جهان ایستادند صدها فتنه و توطئه را خنثی کردند، هشت سال جنگ را مدیریت کردند و برای اولین بار در تاریخ ایران یک میلی‌متر از خاک خود را واگذار نکردند. سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی و نظامی و سیاسی و فرهنگی در تاریخ بشر را تحمل کردند و درعین‌حال دیدند که چگونه شوروی از هم پاشیده شد و هر روز هم شکست جدیدی برای سیاست‌های آمریکا در منطقه و علیه ایران درست می‌کنند و او را در مسیر افول صددرصدی قرار داده‌اند.

وی، عنوان داشت: عزیزان سکوت در مقابل جنایات آمریکا و اذناب آنان خیانت به انسان و انسانیت است. قبل از تشکیل هر دادگاهی در دادگاه وجدان انسان‌های آزاده دنیا محکوم‌شده‌اند اما دست از جنایت و ددمنشی در سراسر دنیا برنمی‌دارند. رژیم صهیونیستی با استیصال تمام در این چهار ماه که در غزه گیر افتاده بیش از ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر انسان بی‌گناه را شهید و بالای ۶۷ هزار و ۳۱۷ نفر را زخمی کرده است. اعداد خیلی بزرگ است! راه از بین بردن این مجسمه‌های پلیدی و خباثت، وحدت و انسجام جهان اسلام است.

امام جمعه فارسان، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید کمک به ادامه جنایات را جلوگیری کرد، اگر کشورهای اسلامی راه‌های حیاتی صهیونیست‌های کثیف را نبندد فردا در مقابل رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم چه خواهند گفت؟ امروز آمریکای پلید و رژیم صهیونیستی. ایران را تهدید می‌کنند که کذا و کذا می‌کنند. شما که یک قایق تندروی ما جلوی‌تان را می‌گیرد خودتان را خیس می‌کنید و ترس تمام وجودتان را می‌گیرد، ایران را تهدید می‌کنید؟ عاقلانه‌تر صحبت کنید قبلش فکر کنید. قطعاً این را خوب می‌دانید اگر اقدامی داشته باشید. فرصت دیدن نتیجه اقدام خودتان را نخواهید داشت. فرزندان باایمان و باصلابت ایران اسلامی دنیایتان را جهنم خواهند کرد.

حجت الاسلام ملک پور افزود: آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که ایران، افغانستان و عراق نیست، اگرچه باید از حضور خودشان در این دو کشور هم عبرت می‌گرفتند. تقسیم‌کاری که جبهه مقاومت برای اداره منطقه گرفته است ستودنی است. حمله پهپادی به بندر حیفا هم برای آمریکا و هم صهیونیست‌ها این پیام را دارد که بدانند هیچ نقطه‌ای برای آنان امن نیست.

وی، بیان داشت: باید همین‌جا تشکر کنیم و یکدست مریزاد بگوییم به عزیزانمان سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه که با عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی که داشتند علیه سازمان‌های جاسوسی رژیم منحوس کودک کش در ۲۸ کشور جاسوسانشان را شناسایی کردند؛ و این کار بسیار بزرگی بود که انجام دادند. خدای تعالی بر توفیقاتشان بیفزاید. این‌ها در دنیا غریب‌اند اما در آسمان‌ها نام‌آشنا هستند. خداوند تعالی به آن‌ها قدرت و توان و دید وسیع‌تری را عنایت کند تا در دفاع از دین و ارزش‌های الهی و انقلاب کوشاتر و مصمم‌تر باشند.

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: رئیس ستاد مشترک آمریکا گفته هدف ما بازدارندگی و درعین‌حال محافظت از نیروهای آمریکایی است. توصیه می‌کنیم عاقلانه‌ترین کار برای حفاظت از نیروهایتان، ترک منطقه است. چه کسی گفته بیایید در این منطقه آتش برپا کنید و نیروهایتان کشته شوند بعد برای حفظ آن‌ها دوباره آتش بریزید؟ بیش از این خود را در بین مردم دنیا منفور نکنید. البته چه ترک بکنید چه ترک نکنید تا وقتی این سیاست‌ها را دارید شعار هر جمعه ما مرگ بر آمریکاست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار