یک شاعر و نخبه فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
زینت کریمی نیا گفت: در پناه حرم امن جمهوری اسلامی، خواستن‌ها به توانستن رسیده است؛ بنابراین می‌طلبد به فرموده حاج قاسم از این حرم محافظت شود که راهش یک سرانگشت بر روی کاغذ رای است و هر رای به منزله تیری به سمت  دشمنان اسلام و ایران خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۸۱
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، زینت کریمی نیا متولد خرداد ماه ۱۳۴۷ در روستای برج معاذ شهرستان فهرج استان کرمان است که به قول خودش از حدود دو سالگی به اتفاق خانواده اش  به کرمان عزیمت کره است. پدرش در دانشگاه کرمان مشغول به کار بوده و این شده که تمام دوران مدرسه و دانشگاهش را تا مقطع کارشناسی در کرمان گذرانده و چیزی ازمحل تولد یادش نمی آید.

این شاعر و نخبه فرهنگی بسیجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج به دوران تحصیلش اشاره کرد و گفت: همیشه در دوران تحصیل شاگرد ممتاز و رتبه اول دانشجویان تربیت معلم را کسب کردم و در شغل مورد علاقه ام به عنوان دبیر شیمی  مشغول شدم.

وی افزود: اکنون بعد از بازنشستگی، دبستان غیر دولتی به نام علم الرضا (علیه السلام) و پیش دبستانی به نام  زینت الحیات تاسیس کرده ام تا قدمی در راه تعلیم و تربیت صحیح و دینی فرزندان این مرز و بوم برداشته باشم.

این نخبه بسیجی در مورد دلیل انتخاب اسم زینت الحیات برای پیش دبستانی می گوید: در مورد اسم زینت الحیات علاوه بر اینکه آیه قرآن است که "المال و البنون زینت الحیاة الدنیا "نام خودم و مادر مرحومم هم هست.

وی با اعلام اینکه در دوران دبستان کتاب و مجله زیاد می‌خواندم و مشتری هر هفته کیهان بچه‌ها بودم، تصریح کرد: علاقه به شعر و ادبیات در خانواده ما موروثی است، در کودکی اگر سوال می‌کردند می‌خواهی در آینده چکاره شوی، پاسخم قطعاً نویسندگی بود؛ هر چند معلم‌های درس و نقاشی ام در این قضیه اختلاف داشتند؛ یکیشان معتقد بود نقاش می‌شوم، اما دیگریشان معتقد بود دانشمند می‌شوم.

کریمی نیا تصریح کرد: با اینکه دفتری داشتم که دلنوشته هایم را می‌نوشتم، ولی هیچوقت به شعر فکر نکردم، تا اینکه وارد دانشگاه و برای اولین بار دلتنگ مدرسه و معلمانم شدم. دلنوشته‌ای برای مدیر مدرسه ام خانم انیس یوسف الهی (خواهر شهید محمدحسین یوسف الهی و همسر شهید دادبین) نوشتم که به شعر شباهت داشت و کم کم به شعر رو آوردم که بیشتر شعرهایم اهل بیت علیهم السلام انقلابی و شهدایی بودند والبته فقط برای دل خودم بود و فقط در مراسم‌ مدرسه استفاده می‌شد.


وی خاطرنشان کرد: تا اینکه ازدواج کردم و صاحب دو فرزند شدم که به‌خاطر مشغله و امور فرزندانم و مشکلاتی که داشتم شعر را به کلی کنار گذاشتم؛ مجددا شعر را تقریبا از سال ۸۵ با شرکت در جشنواره دفاع مقدس شروع کردم و بدین ترتیب به انجمن دفاع مقدس دعوت شدم.

این شاعر و نخبه فرهنگی مهم ترین دلیل روی آوردنش به شعر را سفر حضرت آقا به کرمان عنوان کرد و گفت: آنچه که بیشتر باعث تشویق بنده از سال ۸۵ شد این بود که در سال ۸۴ که حضرت آقا به کرمان تشریف آوردند، بنده بنا به درخواست حاج آقا انجم شعاع که مسئول بسیج فرهنگیان آن زمان بودند، گزارشی از دیدار ایشان با فرهنگیان استان که در آن جلسه شرف حضور داشتم نوشتم و این گزارش در مجله بسیج فرهنگیان کشوری بسیار مورد توجه قرار گرفت و به قول ایشان مثل توپ صدا کرد که چاپ شد و از بنده خواستند از آن پس در انجمن‌ها شرکت کنم؛ این در حالی بود، قبل از آن تاریح، در هیچ انجمنی عضو نبودم.

کریمی نیا افزود: در سال ۷۹ که سال عزت و افتخار حسینی بود، معنی منظوم زیارت عاشورا را به صورت کتابی منتشر کرده بودم و به روح پدرم که نامشان حسین بود، تقدیم نمودم؛ ولی دیگر کتاب چاپ نکردم؛ چون معتقد بودم باید حتما از نظر ادبی اشعارم حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکنون اشعار دفاع مقدسی و شهدایی بنده به لطف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، با نام "همراه با باران"  در حال چاپ است.

این نخبه بسیجی خاطرنشان کرد: تاکنون در جشنواره‌های متعددی برگزیده شدم و رتبه‌های کشوری، منطقه‌ای و استانی به دست آورده ام.

کریمی نیا بیان داشت: از وقتی که با استاد بزرگوار دکتر مجاهدی و دبیرخانه شعر آیینی کشور آشنا شده ام، بسیار آموختم و مورد تشویق قرار گرفته ام و اولین شاعر خانم در کشور و اولین شاعر استان  بودم که در سامانه این دبیرخانه صاحب خانه شده ام و ان شاءالله کتاب "همراه با باران" با مقدمه دبیر شعر آیینی کشور به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: اکنون در این فکر هستم که ان شاءالله در اولین فرصت اشعار اهل بیت علیهم السلام را به چاپ برسانم؛ لذا خواسته‌ای که از مسئولان فرهنگی دارم، این است که در این زمینه یاری ام کنند.

این نخبه فرهنگی بسیجی به مهمترین رخداد سیاسی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در پناه حرم امن جمهوری اسلامی خواستن‌ها به توانستن رسیده و شعر آیینی در این دوران رشد چشمگیری داشته است؛ بنابراین می‌طلبد که به فرموده حاج قاسم عزیز از این حرم محافظت شود و یکی از  را‌ه های آن که بسیار ساده است، یک سرانگشت بر روی کاغذ رأی است؛ چرا که هر رأی به منزله تیری به سمت  دشمنان اسلام و ایران می‌باشد.

کریمی نیا با این اشعار گفتگوی خود را به پایان رساند:
با سرانگشت نشان اعجاز موسی می‌کنم 
نسخه‌ای می‌پیچم و کار مسیحا می‌کنم
با قلم بر روی کاغذ، چون عصا بر روی آب
لشکر فرعونیان را غرق دریا می‌کنم

وی در جمع بندی پایانی تصریح کرد: از نهاد مقدس بسیج  بالاخص بسیج هنرمندان  و خبرگزاری بسیج تشکر می‌کنم که به بنده فرصت دادند در این گفتگو شرکت کنم؛ به لطف بسیج هنرمندان تا به حال ۳ بار برای دیدار با مقام عظمای ولایت  امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزیده شده ام و همچنین لازم می دانم از بسیج مداحان هم به دلیل عنایتی که دارند، تشکر کنم.

ارسال نظرات