مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سه جشنواره فیلم، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۵۴
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

برگزاری سه جشنواره فجر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج ، امین درخشان  ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال همزمان با سراسر کشور چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد این جشنواره تمدید می شود.

وی افزود: در این جشنواره ۱۷ فیلم جدید تولید امسال که به جشنواره فیلم فجر راه یافته اند به مدت یک هفته و در چهار نوبت در سینما هنر یاسوج اکران می شوند.

برگزاری سه جشنواره فجر در کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در یاسوج 

درخشان ابراز داشت:  صبح امروز و همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در یاسوج افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ اثر توسط ۷۲ هنرمند هم استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: ۱۰ اثر به صورت کشوری منتخب شد و با مشارکت اداره کل استان و ارزیابی کشوری ۵ اثر دیگر نیز به عنوان آثار برگزیده معرفی و انتخاب شدند.

درخشان بیان کرد: اسحاق آقایی در بخش تک عکس و مجموعه چند عکس، صادق رودشتی در بخش تک عکس، آقای احدی در بخش تک عکس، عبدالرسول شریفی در بخش نقاشی و عبادالله کرمی در بخش طراحی به بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می‌توانند از امروز تا 21 بهمن ماه در محل نگارخانه باران اداره کل ارشاد استان از این آثار دیدن کنند، افزود: این آثار به صورت چرخشی و در راستای رفاه حال مردم در شهرستا‌ن‌های دارای نگارخانه در معرض دید عموم قرار داده می‌شوند.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر در کهگیلویه و بویراحمد

وی گفت:در حوزه اسیب های اجتماعی یکی از خلاء های جدی در سطح جامعه کمبود نشاط اجتماعی است و باید به یک اولویت مهم فرهنگی به ان توجه شود و در این راستا یکی از بخش هایی که می تواند به این حوزه کمک کند موسیقی است.

درخشان ابراز داشت: امسال همزمان با سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر،در استان کهگیلویه و بویراحمد هفت گروه شامل موسیقی پاپ، موسیقی محلی، موسیقی اصیل و موسیقی قشقایی با بیش از ۲۰ مورد اجرا در گچساران، دهدشت، بهمئی و دنا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر ۲۵ بهمن آغاز و تا یکم اسفند ماه در استان برگزار می شود، افزود: مکان اجرای موسقی در یاسوج سالن شهید ایزدپناه، گچساران سالن آموزش و پرورش،سینما دهناد دهدشت، بهمئی سالن شهید امید خوب و سی سخت سالن سینما سیمرغ خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره های فجر انقلاب اسلامی با عنوان " شکوه ایران" با محوریت دهه فجر انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری  در سطح استان برگزار خواهند شد.

درخشان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به زیرساخت های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این میزان اعتبارات طی دو سال تخصیص داده می شود که حدود ۵۰ میلیارد تومان از این میزان سهم کتابخانه های عمومی و ۱۰۰میلیارد تومان جهت تعمیر، تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ارشاد استان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار