خبرهای داغ:
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تاکید بر اینکه مهمترین رکن در انتخابات میزان مشارکت است، گفت: مردم خوزستان همانگونه که در تمام صحنه‌ها افتخار آفرین بودند بار دیگر با حضور حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری را در افتخارات خود ثبت کنند.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۵۵
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر، انتخابات را مهمترین رویداد سیاسی امسال دانست و گفت: شرکت در انتخابات و دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات توصیه به حقی است و همه در این زمینه مسوولیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و وظایف مجلس خبرگان رهبری افزود: تعیین رهبری نظام در مواقع ضروری و نظارت بر استمرار صفات در رهبری ۲ وظیفه بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری است و این وظایف خطیر موجب شده تا این مجلس دارای اهمیت فراوان باشد.

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه دهه فجر از جمله ایام الهی است، گفت: مردم خوزستان با قطع جریان نفت به عنوان رگ حیاتی رژیم ستمشاهی نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) مردم را از تاریکی خارج و به نور وارد کرد، افزود: انقلاب اسلامی به مردم ایران و همه مستضعفان عالم هویت داد.

این استاد حوزه و دانشگاه، کاپیتولاسیون را نمونه‌ای از ذلت ایران به دست استبداد داخلی و استکبار خارجی دانست و بیان کرد: استبداد و استکبار ظلمت بود و امام راحل(ره) آن رهبر مقتدر الهی به پشتوانه مردم، ایران اسلامی را از این ظلمت و ظلم خارج کرد.

وی با تاکید بر اهمیت استمرار انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با صبر و استقامت در برابر همه فشارها و ناملایمتی‌ها در طی ۴۵ سال گذشته گوش به فرمان امامین انقلاب با حضور در صحنه همه فتنه‌ها و توطئه‌ها را خنثی کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان خبر داده است.

از تعداد یکهزار و ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد تایید صلاحیت شدند، ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین ۲۱ آبان ماه امسال از ثبت نام ۲۹ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان خبر داد.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌ خوزستان دارای ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها