خبرهای داغ:
رضوان خبر داد

افتتاح ۳ پروژه دانشگاهی به مناسبت دهه فجر در همدان

همدان-رئیس دانشگاه بوعلی سینا بااشاره به افتتاح سه پروژه مهم دانشگاهی گفت: دانشکده شیمی بالغ بر ۱۳هزار مترمربع و ۷هزار و ۲۰۰ مترمربع فاز دوم دانشکده شیمی و ساختمان دانشکده بین المللی D8 امروز افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۲۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
افتتاح ۳ پروژه دانشگاهی به مناسبت دهه فجر در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین رضوان امروز در آیین افتتاح پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا که با حضور وزیر علوم، روسا و اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها و مسئولین استانی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه فجر و  سالروز ورود امام(ره)و چهل و پنجمین سالگرد انقلاب، اظهار کرد: امروز باید یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب را که موجب اعتلای دانشگاه است جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح سه پروژه مهم دانشگاهی خواهیم بود، افزود: این امر آغازی است بر آغاز فعالیت‌های دانشگاه که تمام پروژه‌‌های دانشگاه در این دو سال گذشته تعیین تکلیف شدند .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشکده شیمی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع است که امروز افتتاح می‌شود و ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع فاز دوم دانشکده شیمی به نتیجه رسیده است؛ همچنین ساختمان دانشکده بین المللی  D8افتتاح خواهد شد.

* دانشکده شیمی و علوم دستاوردهای فراوانی داشته است

رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی سینا نیز اظهار کرد: پروژه ساخت دانشکده شیمی و علوم نفت ۱۴ سال طول کشید و از سال گذشته این‌پروژه را آغاز کردیم و امروز نیز این پروژه تکمیل شد.

جلال بصیری پارسا گفت: این دانشکده با زیربنای ۱۳هزار مترمربع در ۴ طبقه ساخته شده است؛ دانشکده شیمی و علوم دستاوردهای فراوانی داشته است و با افتتاح فاز دوم آن امیدواریم بتوانیم همچنان مسیر پیشرفت را طی کنیم.

رئیس دانشکده مهندسی بوعلی سینا نیز ابراز کرد: این دانشکده از سال ۶۲ تاکنون بیش از ۸ هزار فارع التحصیل داشته و اکنون یک هزار و ۸۰۰ دانشجوی فعال در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم.

سیدآرش فتاح حسینی گفت: در این دانشکده بیش از ۲۰ گرایش در مقطع دکترا و ۸۱ عضو هیئت علمی داریم و در یک دهه اخیر بیش از ۳۲ جلد کتاب چاپ شده، بیش از ۴۵ طرح و پژوهش خارجی، بیش از ۲ هزار مقاله و  ۲۵اختراع داشته است.

وی با بیان اینکه مساحت فعلی دانشکده بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع است، افزود: فاز دوم دانشکده مهندسی بالغ بر ۸ هزار مترمربع به فضای آموزشی اضافه شده و با توجه به روند افزایشی پذیرش دانشجو نیاز به وجود کلاس هایی با فضاهای بیشتر برای تجمیع دروس عمومی و تاسیس آزمایشگاه‌ها با توجه به نیاز جدید گروه‌ها و اضافه شدن گروه‌هایی نظیر نقشه برداری، هوافضا، تعمیر و نگهداری هواپیما است و امیدواریم در هفته دولت فاز دوم این دانشکده به طور کامل بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه بین المللی D8 اظهار کرد: این دانشگاه نظام توسعه دانشگاهی را در پیش گرفته است.

عباس افخمی گفت: این دانشگاه هسته کوچکی است که در همدان مستقر است و شبکه دانشگاه ها را برعهده دارد و از پذیرش دانشجو استفاده خواهد کرد با ۶ دانشگاه مالزی و اندونزی، ۴ دانشگاه پاکستان و با یک دانشگاه ترکیه آماده عقد قرارداد و  یک تفاهم نامه با دانشگاه مصر منعقد کردیم؛ در این دانشگاه پذیرش دانشجوی ایرانی نداریم و از وزیر علوم درخواست جذب دانشجوی محدود داریم.

وی با اشاره به اینکه زبان این دانشگاه انگلیسی است، بیان کرد: پیگیر هستیم که این دانشگاه D8 باقی بماند؛ با افتتاح این دانشگاه شخصیت حقوقی ما در نگاه بیرونی به رسمیت شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار