حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، در حضور روحانیون و طلاب بام ایران در یادمان شهدای اروند کنار، گفت: اقتدار ایران اسلامی ثمره انقلاب اسلامی و خون پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلام و جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۵۷
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و بیش از۱۲۰نفرطلاب بسیجی استان چهارمحال و بختیاری با حضور در یادمان شهدای اروند کنار به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، در یادمان والفجر ۸ باگرامیداشت ماه رجب و ایام الله دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی، سالروز ورود موسس انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر به بیان نتایج مهم عملیات والفجر ۸ پرداخت و گفت: فتح خرمشهر مقدمه شکست بزرگ نیروهای عراقی را در برداشت و پیشروی رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف بود، سه سال پس از آزادسازی خرمشهر، ضرورت جنگ ایجاب می‌کرد ایران به مرزهای عراق نزدیک شده و دشمن را از مرزهای آبی خود هم به عقب براند. عملیات آبی خاکی والفجر۸ که به نبرد اول فاو هم مشهور شد به همین منظور تدارک دیده شد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: عملیات والفجر 8 بیستم بهمن ماه ۱۳۶۴ با رمز مقدس یا "فاطمه‌الزهراسلام الله علیها" در جبهه جنوبی  و منطقه فاو آغاز شد، مهمترین هدف عملیاتی که تا نهم اردیبهشت سال ۶۵ ادامه یافت؛ تصرف فاو و تهدید بصره از جنوب بود، فاو جزیره‌ای محصور میان روخانه اروند،خلیج فارس و منطقه خورعبدالله بود اما ارتباط خاکی آن با بصره؛ این منطقه را به یکی از استراتژیک‌ترین مناطقی تبدیل کرده بود که ایران را به تسلط بر جبهه ها می‌رساند، فرماندهی و سازماندهی عملیات با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی با ارتش انچام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این عملیات شهر بندری فاو تصرف و اسکله و تاسیسات نفتی آن به همراه کارخانه نمک و پایگاه‌های نیروی دریایی آزاد شد، دشمن بعثی هم در سطح ادوات و هم نیروی انسانی متحمل خسارات و تلفات بسیار شد. ایران برای نخستین بار از آغاز جنگ تحمیلی به صورت گسترده بر اروندرود تسلط یافت و توانست امنیت خلیج فارس در آن منطقه را برای تردد کشتی‌ها و نفت‌برهای ایرانی تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ادامه داد:جنگ نابرابر هشت ساله علیه ملت ایران با رشادت رزمندگان و فرزندان این آب و خاک که به شکست دشمن تا دندان مسلح بعثی انجامید کارنامه ای درخشان در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساند که در کنار عوامل گوناگون در سایه تبعیت از ولایت، معنویت و ایمان حاصل شده است. دفاع هشت ساله مردم ولایتمدار و رزمندگان اسلام علیه رژیم بعث و جهان غرب از معجزات و امداد های الهی بود و موجب شد پیر و جوان با خون پاک خویش نهال نورس انقلاب اسلامی را آبیاری کنند،امروز امنیت و آزادی مردم ایران اسلامی ثمره تبعیت از ولایت فقیه و خون مطهر شهدای عزیز است.

یادگارسالهای دفاع مقدس، اظهارداشت: ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه رزمندگان اسلام در این حماسه تاریخی، زیباترین تابلوی ایثار و فداکاری را درکارنامه درخشان انقلاب اسلامی ثبت کردند که برای همیشه ی تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی، به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین، پرپایی جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن و حضور فعال، حماسی و با بصیرت در انتخابات اسفند ماه، یک تکلیف لهی و ضرورت مهم است، دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تطهیر رژیم طاغوت ستم شاهی پهلوی است، نبود اشتغال پایدار، کشاورزی آسیب دیده، وابستگی شدید در بسیاری ازعرصه ها، وجود فساد گسترده در بخش های مختلف کشور و سردمداران رژیم پهلوی مایه ننگ آن دوران است، سردمداران پهلوی با فساد و خیانت به مردم به ملت ایران پشت کردند و کارنامه سیاهی از خود باقی گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، در ادامه افزود: پادشاه ایران بدون اجازه رییس جمهور یا وزیر خارجه آمریکا اجازه نداشت کوچکترین کاری را در کشور انجام دهند،نفت این را به غارت می بردند و نیروهای مسلح را کاملاً وابسته کرده بودند، با پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم حاصل شد که شبیه معجزه است.

شایان ذکراست: بیش از ۱۰۰ نفر خواهر طلبه هم  از استان چهارمحال و بختیاری هفته آینده اعزام مناطق عملیاتی جنوب در یادمان والفجر ۸ خواهند شد.

ارسال نظرات