خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در استان همدان

همدان-استاندار همدان بابیان اینکه شعار محوری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب«جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» است، گفت:در دهه فجر یک هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۷۱
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، اظهار کرد: انقلاب ایران انقلابی بود که بدون اتکا و بدون حمایت قدرت‌های بزرگ به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه این انقلاب نقطه مشترک تقابل و تهاجم شرق و غرب بود، افزود: در آن زمان دنیا به دو قطب شرق و غرب به سرکردگی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بود و این انقلاب ایران بود که فضایی در دنیا ایجاد کرد و هر دو قطب شرق و غرب با او به تقابل پرداختند و شاهد بودیم این دو قطب به ویژه جریان غرب به تقابل با ما پرداختند.

استاندار همدان با اشاره به فراز و فرودهایی که در این ۴۵ سال در کشور داشتیم و تجربه کردیم، گفت: حاصل آن امروز کشوری سرافزار در عرصه‌های مختلف علم و دانش و پیشرفت در عرصه‌های تکنولوژی، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشکری با قدرت بسیار بالا است، کشوری که قبل از انقلاب برای کوچک‌ترین چیزی متکی بود امروز در عرصه پزشکی کشوری نام‌آور و مطرح در جهان است و در عرصه نظامی قدرت بازدارندگی در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان را دارد و اینها حاصل تلاش فرزندان ایران زمین است.

وی ادامه داد: امام عزیز ما که عمر خود را در راه انقلاب سپری کرد فرزندانی تربیت کرد که در مقابل جهان در ۸ سال دفاع مقدس ایستادند و خون پاک خود را نثار کردند که این انقلاب مانا باشد؛ شاگرد اول این انقلاب رهبر معظم انقلاب است که در این ۳۵ سال توانسته کشور را با صلابتی که امام(ره) رهبری کرد در جریان‌های سهمگین که در نقاط مختلف به این کشور حادث شده، با صلابت پشت سر بگذارد و توانستیم در راه رسیدن به قله‌های دیگر توانمند باشیم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آنچه که امروز به عنوان گوشه‌ای از اقدامات در این دهه افتتاح می‌شود گوشه‌ای از اقداماتی است که در دولت سیزدهم رقم خورده که منشأ خدمت برای مردم شده است، گفت: امیدواریم در انتخابات پیش رو در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری مردم هرچه پرشورتر پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

وی با بیان اینکه شعار محوری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» است، ابراز کرد: یک هزار و ۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم کلنگ‌زنی‌ها به سمت و سوی نیاز باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و ۸۳ طرح کلنگ زنی خواهد شد، گفت: امسال یک هزار و ۳۷۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ ۱۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶۱ طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن در همه شهرها زمین مورد نیاز تامین شده است و مشکلی وجود ندارد و پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه بنیاد مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی است، ابراز کرد: امسال در مجموع ۶ هزار و ۴۶۰ واحد روستایی تحویل شده است و مساحت واحدها ۲۲۸ هزار و  ۳۲۵ مترمربع است و تسهیلاتی که برای این واحدها پرداخت شده ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

*افتتاح ۱۷۵ طرح هادی روستایی با ۱۵۳۰ میلیارد ریال

قاسمی فرزاد عنوان کرد: ۱۷۵ طرح هادی روستایی با یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و در بحث واگذاری زمین رایگان، شهرستان همدان ۲۴۱ قطعه، نهاوند ۱۲۸ قطعه، قروه درگزین ۳۴ قطعه و فامنین ۵۰ مورد و در بحث واگذاری قطعات زمین به ۴ هزار و  ۱۱۵ نفر زمین در قالب گروه ساخت واگذار خواهد شد.

وی گفت: در بحث توافق اراضی برای نهضت ملی ۴۱۵ هکتار توافق شده که برای طرح‌های حمایتی انجام می‌شود که در قالب دو شهرک «ایمان» و «امید» برای ۲هزار شرکت انجام می‌شود.

استاندار همدان گفت: از دیگر طرح‌های دهه فجر چهارخطه کردن محور نهاوند-کنگاور است که سه و یک دهم آن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ در شهرستان ملایر نیز برای ساخت ۸ هزار واحد مسکونی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد فرودگاه همدان خاطرنشان‌کرد: سه فروند هواپیما برای فعالیت در مسیر همدان از شرکت خصوصی خریداری شده که کارهای آن در حال انجام است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه متوسط روزانه توزیع مرغ در همدان بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن است و تولید بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن است که به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، گفت: در باب تامین گوشت هم اقداماتی داشتیم؛ در زمینه تامین مواد غذایی و میوه شب عید همچون سال گذشته شرکت خصوصی خریدها را انجام داده و در باب کالاهای اساسی که مورد نیاز ماه مبارک رمضان است اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن همدان در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: قرار بود پیمانکار، این پروژه را در هفته دولت تحویل دهد اما به دلیل اینکه برای تکمیل آن نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال است، ناتمام ماند.

*۳۶ نفر به تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۶ نفر به تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شد و به همین خاطر فضای گرمی شکل گرفته است.

حسن رضانیا گفت: دشمن برای لحظه لحظه ما برنامه دارد با نام کاهش مشارکت، که باید تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بالا رود و ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه بالا است.

وی با بیان اینکه دشمن جمهوریت نظام را نشانه گرفته است، ابراز کرد: همت بلند اصحاب رسانه ما و میدان‌داران عرصه نبرد رسانه‌ای، شما خبرنگاران هستید و امیدواریم در این ۳۰ روز باقیمانده به انتخابات، با همت بلند شما مشارکت حداکثری رقم بخورد و در ۱۱ اسفند ماه همدیگر را یاری کنید.

سيدمحمدرضا ميرصفدری معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری همدان عنوان کرد: طرح شهید زین الدین در استان برگزار می‌شود و حدود ۹۰ نفر با آزمون استخدامی، استخدام خواهند شد که از این تعداد ۱۰ نفر نخبه بدون آزمون با هماهنگی بنیاد ملی نخبگان و ۸۰ نفر از طریق آزمون کتبی جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند که از طریق سایت جهاد دانشگاهی به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار