معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش شور و نشاط اجتماعی جزو مطالبات اصلی مردم زاهدان است که رونق و تعدد مجتمع‌های گردشگری باکیفیت در تحقق این خواسته تاثیر ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۹۵۷۴۴۴۹
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان داوود شهرکی روز چهارشنبه در بازدید از یک مجتمع گردشگری در حال تجهیز زاهدان که به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان انجام شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استان یکی از اولویت‌ها و خواسته‌های جدی مردم محسوب می‌شود که رونق و افزایش کمی و کیفی مجتمع‌های گردشگری در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از مجتمع‌های گردشگری و تفریحی با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در حال رشد و رونق هستند اما ضرورت دارد تا مجتمع‌های بیشتر با خدمات‌رسانی بهتر و کامل‌تر در خدمت مردم قرار بگیرد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان وبلوچستان، دولت نیز با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند و برای آنها مشوق‌هایی را قرار داده تا در این استان سرمایه‌گذاری کنند و ماحصل این کارها به نفع مردم و در راستای رفاه حال شهروندان و کاهش نرخ بیکاری باشد.

وی ادامه داد: در راستای رونق گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که سرمایه‌گذاران می‌توانند مراجعه کرده و از خدمات بهره‌مند شوند.

حمایت کامل میراث‌فرهنگی از بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار کرد: این استان گردشگر پذیر است بویژه در ایام نوروز تعداد زیادی مسافر داخلی و خارجی وارد این استان می‌شوند اما به لحاظ تاسیسات و زیرساخت های اقامتی و گردشگری نیازمند تقویت هستیم.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: کلانشهر زاهدان جزو یکی از شهرهای اصلی سیستان و بلوچستان است که به صورت جدی تلاش می‌کنیم تا تاسیسات گردشگری و اقامتی آن افزایش یافته و تقویت شود و نوع خدماتی هم که ارائه می‌شود بهبود یابد و در این راستا ضمن حمایت کامل از تمامی سرمایه‌گذاران، نظارت‌های لازم و مستمر بر مجتمع‌های فعال انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی سرمایه‌گذاران و کسانی که تمایل دارند در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی ورود کنند مورد حمایت این اداره کل قرار می‌گیرند و به منظور تسریع امور آنها نیز تسهیلات در نظر گرفته‌ایم و کمیته‌های تخصصی نیز فعال کرده‌ایم تا روند کار آنها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: افزایش شور و نشاط اجتماعی مطالبه اصلی مقام عالی وزارت و تاکید جدی ما در اداره کل میراث‌فرهنگی است و در راستای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است؛ در این بازدید مقرر شد تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی ضمن تعهد بر تسریع در اجرای ساخت و تکمیل مجتمع گردشگری خود، از حمایت‌های استانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز بهره‌مند شود.

ارسال نظرات