رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی سیب وسوران در سیستان وبلوچستان از استقرار راهنمایان گردشگری در کپرهای بومی و سنتی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۰۶
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج سیب و سوران، عبدالسلام محمدی هشتم بهمن‌ماه اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان در محل فرمانداری برگزار و پیرامون خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی 1403 بحث و تبادل نظر شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیب وسوران افزود: در این جلسه مقرر شد تا پذیرایی، راهنمایی و میزبانی از مسافران نوروزی به شیوه‌های سنتی و بهره‌گیری از بافت بومی مردم منطقه انجام شود که در همین راستا برنامه‌ریزی شد تا راهنمایان گردشگری در ورودی شهر و در داخل کپرهای بومی مستقر شوند که جذابیت‌های خاص خود را دارد.
او ادامه داد: از آنجا که بسیاری از مسافران تمایل دارند حضور و استراحت در کپرها را نیز تجربه کنند قصد داریم تا ضمن تجهیز و مرتب‌سازی کپرهای گذشته، نسبت به ساخت تعداد بیشتری کپر اقدام کنیم و تجربه‌ای لذت‌بخش برای گردشگران به ارمغان بیاوریم.
به گفته محمدی، یکی از کپرهای پذیرایی در بخش هیدوچ توسط شهرداری مستقر می‌شود که در مجتمع های بین‌راهی مسیر پسکوه و مهرستان نیز نسبت به راه‌اندازی کپر در ایام نوروز اقدام خواهد شد و در کنار این موارد ایجاد بازارچه های سوغات و صنایع‌دستی نیز توسط بخشداری و همکاری صنعتگران در ورودی بخش پسکوه برنامه‌ریزی شده است.
او تاکید کرد: با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران در حوزه اسکان نوروزی نیز با همکاری ادارات و آموزش وپرورش نسبت به تجهیز و در اختیار قرار دادن مهمانسراها و مدارس اقدام می‌شود که هر ساله صورت گرفته و مشکلی در بحث اسکان گردشگران نوروزی وجود نخواهد داشت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیب وسوران ادامه داد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همزمان شده است برپایی سفره‌های افطار نیز در دستور قرار گرفته و سرویس‌های بهداشتی نیز به صورت کامل تجهیز و نظافت می‌شود و به طور مستمر از این سرویس‌ها بازدید خواهد شد.

ارسال نظرات