خبرهای داغ:
شاهرود_ کارشناس ارشد مسائل سیاسیبا تاکید بر اینکه امروز به مجلس ولایت پذیر نیاز داریم، گفت: حضور مردم در پای صندوق رای تامین کننده امنیت جامعه است و مشارکت اولین رکن تأمین امنیت است.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۳۱
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

امروز به مجلس ولایت پذیر نیاز داریم/حضور مردم در پای صندوق رای تامین کننده امنیت ملیبه گزارش خبرنگار بسیج، مهدی قزوینی استاد دانشگاه‌های شهرستان شاهرود در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر در مسجد جوادالائمه (ع) این شهر با بیان اینکه، غرب از انقلاب اسلامی می‌ترسد، چون نشأت گرفته از باور‌های اعتقادی و ایمان مردم است که توانست در دنیا اثرگذار باشد، افزود: امروز اگر مشکل داریم به دلیل عدم تاسی به فرهنگ اسلامی و توجه به شعار‌های معمار انقلاب اسلامی است.
او ادامه داد: اگر جامعه‌ای دارای بصیرت باشد منتهی به فروپاشی نمی‌شود، بصیرت را در نوشته‌ها و شخصیت‌ها نمی‌توان فهمید.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بصیرت دو شاخصه اصلی دارد، یکی ولایت مداری است و توجه نکردن به اشخاص و الگو قرار ندادن آن‌ها به عنوان مصداق بصیرت، شاخصه بصیرت افراد نیستند و حال و عملکرد و میزان ولایت پذیری آنهاست.
او تاکید کرد: بصیرت امروز لازمه انقلاب است و باید ولایت پذیری خود را اثبات کنیم.
قزوینی تصریح کرد: دشمن با استفاده از جنگ رسانه‌ای دو راهبرد، ناکارآمدی حکومت دینی و منفعل کردن جریان انقلابی و دینی را دنبال می‌کند.
او اضافه کرد: دشمن دو رویه گرگ صفتانه و موریانه صفتانه دارد که در مقابله با رویه گرگ صفتانه شجاعت نیاز است و در رویه موریانه صفتانه، تدبیر و عقلانیت و مدیریت و در یک کلام بصیرت نیاز است.
این استاد دانشگاه‌های شاهرود به دلایل ناکارآمدی نظام اشاره کرد و افزود: در کنار فشار‌ها و تحریم‌های بیرونی عمده مشکل ضعف درونی است که بخشی معطوف به ضعف مدیریت است که باعث سرخوردگی عده‌ای شده است و نیاز به مجلس متخصص و مدیر و باور‌مند داریم که امام راحل فرمود راس امور است، چون ریل گذاری نظام با مجلس است و مجلس باید بسترساز و تمدن ساز برای این انقلاب باشد.
او بیان کرد: امروز به مجلس ولایت پذیر نیاز داریم که دنبال منافع شخصی نباشد، مجلسی از جنس قاسم سلیمانی؛ نمایندگان مجلس باید قدرت مقاومت در مقابل زر و زور و قدرت را داشته باشند.
قزوینی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق رای تامین کننده امنیت جامعه است و مشارکت اولین رکن تأمین امنیت است.
او با اشاره به ویژگی نمایندگان مجلس، گفت: دو شاخصه مهم نماینده مجلس، مجهز به سلاح علم و دانش و تخصص و اعتقاد به مبانی دینی و خدا ترسی است.
او به پنج ابر چالش اقتصادی که پاشنه آشیل نظام است اشاره کرد و افزود: مجلس باید آن‌ها را حل نمایند که اول نظام بانکی است که چهار دهه لیبرال‌ها بر تفکر اسلامی غلبه دارند و اجازه شکل گیری اقتصاد اسلامی را نمی‌دهند، نظام مالیاتی، حوزه انرژی، حوزه محیط زیست و بودجه ریزی است که باید با قوانین درست اصلاح شود
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی به شاخص‌های نماینده در کلام رهبر انقلاب توجه داد و گفت: محور اعتقاد و التزام عملی به اسلام، محور اقتصادی، محور سیاسی، محور عملکرد و تخصص و محور اخلاق و شئون نمایندگی ویژگی نمایندگان است.
در این مراسم امام جماعت مسجد خیرمقدم گفت و مرثیه سرایی توسط رضا عرب برگزار گردید.
این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود و امام جماعت و هیأت امنا مسجد جوادالائمه (ع) و پایگاه امام جواد علیه السلام حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها