سرهنگ آزادی نژاد در جلسه شورای تحول محله اسلامی در فرمانداری یزد : طرح محله اسلامی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۶۰
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در جلسه شورای تحول محله اسلامی در فرمانداری یزد که با حضور فرماندار، معاون امنیتی و سیاسی و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برگزار شد اظهار کرد:طرح محله اسلامی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی است.

سرهنگ آزادی نژاد افزود برای رسیدن به جامعه اسلامی که مبتنی بر مشارکت مردمی است، جغرافیای کوچکتری را باید محور قرار دهیم که آن همان محلات است.

دکتر آزادی نژاد گفت: در جامعه اسلامی مردم خود دارای نقش هستند و در اداره امور جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با اشاره به محور بودن مسجد در تمام فعالیت‌ها ادامه داد: مردمی کردن اداره محلات اسلامی با محوریت مسجد لازم است صورت گیرد، رفع مشکلات مردم در محلات اسلامی در مساجد باید انجام شود، جلسات هم‌اندیشی برای رفع مسائل محله باید در مسجد انجام شود و به طور کل مساجد لازم است تبدیل به محور محلات اسلامی شوند.

آزادی نژاد تاکید کرد: مهمترین گام در اجرایی کردن محله اسلامی مشارکت دادن مردم است، که در گام اول لازم است با مشارکت مردم شورای محله اسلامی تشکیل شود، اگر این طراحی از ابتدا با مشارکت مردم نباشد، ما در اجرا تنها می‌مانیم؛ و در ادامه به تشریح گام‌های اجرای شورای تحول محله اشاره فرمودند.

همچنین در این جلسه اعضاء راهکار‌هایی را برای تحقق طرح محله اسلامی ارائه دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار