خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ پیشتاز و جریان ساز بوده است، گفت: در انقلاب اسلامی روحانیت و طلاب تلاش های زیادی کرده‌اند، هدف روحانیت ترویج دین بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۰۴
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌ رضایی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج، در دومین روز همایش (تبیینی) بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که امروز جمعه ۲۹ دی‌ماه توسط سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیت در تمام مقاطع تاریخی ایران پیشتاز بوده است، به وظیفه طلاب و روحانیت در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که حفظ نظام اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ پیشتاز و جریان ساز بوده است، افزود: در انقلاب اسلامی روحانیت و طلاب تلاش های زیادی کرده‌اند، هدف روحانیت ترویج دین بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی با اشاره به اینکه حوزویان جزئی از اقشار مردم و جدای از مردم نیستند بلکه از خود جامعه هستند، ادامه داد: امروز حوزویان ما باید در عرصه انقلاب با همه امکانات خود حاضر باشند همچنان که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شکل‌گیری انقلاب حضور داشتند در ماندگاری این انقلاب نیز باید تلاش کنند.

وی با بیان نمونه‌های تاریخی از نقش روحانیت در تحولات ایران، در قراردادهای بین‌المللی در دوران قاجار، پهلوی افزود: علاوه بر روحانیت، دانشجویان نیز در کنار حوزویان در تحولات کشور نقش‌آفرین هستند، لذا اگر روحانیت از انقلاب جدا شود، انقلاب مسیرش منحرف می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج، اضافه کرد: هر جا که حوزویان به‌ موقع در عرصه جامعه حاضر شدند با بصیرتی که داشتند دشمن نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

وی تأکید کرد: لذا روحانی انقلابی باید معرفت به زمان داشته باشد، انسان‌پروری در حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد، به موقع در میدان عمل و دفاع از اسلام حاضر شوند.

 

ارسال نظرات