خبرهای داغ:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در جمع نمایندگان طلاب کشور به تحلیل وضعیت داخلی و بین المللی ایران پرداخت و گفت: اگر بخواهیم از یک ایران قوی برخورد دار باشیم، مجموعه حوادث منطقه را هدایت کنیم، باید متغیرهای منطقه در عرصه بین الملل را بشناسیم.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۸۵
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، در دومین روز همایش (تبیینی) بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که امروز جمعه ۲۹ دی‌ماه به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به متغیرهای تأثیرگذار در اهمیت انتخابات، به نظرسنجی های مختلف پیرامون این مسئله پرداخت و نمونه هایی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات مردم مسئله معیشت است، باید معیشت مردم خوب شود در شان یک ملت انقلابی باشد، مردم با همه وجود در مسیر انقلاب همیشه حرکت می کنند باید این مسئله حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه مانند مصر، ترکیه و سوریه، که با وضعیت تورم بالا و مسائل مشکلات مالی فراوان باز هم در انتخابات شرکت کردند، افزود: در داخل کشور باید عملکردهای موثر و تحولات داخلی که اتفاق افتاده را برای مردم با هدف ایجاد انگیزه مطرح کرد؛ در دولت آقای رئیسی تلاش هایی در کاهش تورم، کاهش ارز انجام شده است، روند تکمیل پروژه های ناتمام باعث امیدواری مردم شده است.

وی با اشاره به موفقیت دولت فعلی در عرصه های بین الملل، به فعالیت های آن در عرصه دیپلماسی اشاره کرد و ادامه داد: تثبیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، سازمان بریکس، تحکیم قراردادها با کشور چین و روسیه از جمله اقدامات دولتی فعلی بیان کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، با اشاره متغیرهای منطقه ای، به سرعت رویکرد توجه به اسلام در جهان ،بعد از جریان غزه اشاره کرد و افزود: در فرانسه 20 هزار مسلمان شدند، اینها محصول انقلاب اسلامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تنها جایی که توان هدایت بالنده را دارد ایران است، به نگاه مردم ایران نسبت به مسئله غزه اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران آینده غزه و مسئله فلسطین برای آنها مهم است، در نوع راهپیمایی و اجتماعاتی تا به امروز در کشور اتفاق افتاده است مشخص است مردم کشورمان پشتبیان مردم فلسطین و غزه هستند.

وی با بیان اینکه آثار پیروزی غزه نمایان است به الگو بودن ایران برای جبهه مقاومت و عرصه جهانی اشاره کردو یادآور شد: مردم ما پیشتاز بوده اند، ایران از جنبش های مقاومت در منطقه به خوبی حمایت کرده است و امروز نباید به مسئله وضعیت عراق، سوریه و یمن بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به وضعیت ایران در عرصه بین الملل، به اهمیت انسجام داخلی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از یک ایران قوی برخورد دار باشیم، مجموعه حوادث منطقه را هدایت کنیم، باید متغیرهای منطقه در عرصه بین الملل را بشناسیم.

وی تصریح کرد: امروز در مسیر انتقال قدرت هستیم، دو بار بشر شاهد انتقال قدرت بوده است، در قرن پانزدهم مرکز قدرت اروپا بوده است، اقتدار اروپا در جنگ جهانی اول ادامه پیدا کرد و پس از جنگ جهانی اول این امپراطوری قدرت سقوط می کند.

وی با تحلیل شرایط فعلی جهان و کشورهای دنیا، با بیان اینکه اگر بخواهیم در عرصه بین الملل فعالیت کنیم نیازمند پشتیبان قوی داریم تأکید کرد: تلاش ایران اسلامی این است که در جهت حرکت تمدنی فعالیت کند، ما به دنبال بازگشت به اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه الان تمدن اسلامی، بازگشت به دوران طلایی است و در یک پیچ تاریخی قرار داریم به اهمیت روشنگری مواضع جمهوری اسلامی نسبت به مسائل منطقه مانند جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و یادآورشد: مردم ما باید در این زمینه آگاهی لازم داشته باشد، آمریکا در منطقه به دنبال چه مسائلی است، یکی از راهبردهای آمریکا در منطقه بی ثبات سازی کشورها است که از طریق مطالبات اجتماعی،نمونه آن اغتشاشاتی که در کشور ، سال گذشته به راه انداخت.

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر آمریکا درگیر کردن کشورهای مختلف با یکدیگر است، به تلاش های آمریکا برای ایجاد اختلاف بین کشورهای همسایه با ایران اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم ایران در آینده موقعیت خوبی برخوردار باشد با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح مجلس قوی را می توان فراهم کرد؛ مشارکت مردم تکلیف و اطاعت از ولی فقیه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دفاع از نظام اسلامی از اوج واجبات است، تأکید کرد: تلاش دشمن در داخل مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات است، به دنبال کاهش مشارکت مردم است این مسئله باعث ضربه به انقلاب خواهد شد و باعث گسترش ناامنی می شود.

 

ارسال نظرات