خبرهای داغ:
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین؛
مهدی کریم گفت: متقاضیان اخذ مجوز شرکت‌های حقوقی طراح و ناظر مرتبط با موضوع ۱۴ و ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان میتوانند برای دریافت مجوز از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۵۷۰۳۰۸
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳

قزوین_ به گزارش بسیج، مهدی کریم رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص تأسیس شرکت های حقوقی نظارت و اجرا نظام مهندسی گفت: متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir با عنوان طراح و ناظر ساختمان ماده ۱۴ و دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر مورخ اسفند ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی و الحاقات و اصلاحیه‌های بعدی در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش واحد عضویت طراحی و نظارت قرار داده شده است.

کریم بیان کرد: برای وجود هماهنگی بین همۀ کارهای فنی و مهندسی در میان رشته های هفتگانۀ ساختمان، همۀ روند طراحی از جمله معماری، سازه و تأسیسات برقی و مکانیکی باید توسط اشخاص حقوقی انجام شود و انجام امور طراحی ساختمانها که بودجۀ آنها از محل بودجۀ عمومی کشور نیست توسط شرکتهای حقوقی انجام می شود؛ به شرط اینکه از سوی وزارت مسکن و شهرسازی صلاحیت بگیرند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: اشخاص حقیقی هم که پروانه اشتغال به کار مهندسی دارند می تواند دفتر مهندسی طراحی تشکیل دهند؛ مشروط به این که برای این کار از وزارت مسکن و شهرسازی مجوز فعالیت دریافت کنند و تابلوی مجوز را در دفتر خود نصب کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار