آیین جشن‌وسرور هم‌زمان با ولادت امام محمدباقر (ع) در حرم رضوی

 هم‌زمان با سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) شهر مشهد غرق در جشن‌وسرور است، زائران و مجاوران عاشق و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برای عرض تبریک در حرم مطهر رضوی گرد هم آمده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۲۷
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، هم‌زمان با میلاد امام محمدباقر (ع) رنگ و بوی عیدانه آستان جانان بیش‌ازپیش در نظر دلدادگان شمس‌الشموس (ع) جلوه‌گر شده است.

 روز نخست ماه رجب هم‌زمان با ولادت امام محمدباقر (ع) پنجمین امام شیعیان ملقب به باقرالعلوم یا شکافنده دانش است، امام هُمامی که در طول عمر بابرکت خویش به‌منظور مبارزه با مکاتب انحرافی به احیای دین و سنت پیامبر (ص) پرداخت و با ترویج مذهب شیعه به روش علمی، سیره حقیقی مکتب اسلام را زنده نگاه داشت. اشراف و تسلط حضرت بر علوم مختلف سبب شد تا وی را باقرالعلوم بنامند.

 هم‌زمان با روز نخست ماه رجب و ولادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت حرم مطهر رضوی به استقبال این ماه پربرکت رفته و با فضا آرایی ویژه رنگ و بویی دیگر به این آستان مقدس بخشیده است.

 در این راستا کتیبه‌های مناسبتی در صحن‌های مختلف حرم مطهر از جمله صحن پیامبر اعظم (ص)، آزادی، انقلاب اسلامی، گوهرشاد، جمهوری اسلامی، غدیر و کوثر نصب شده است. عبارت «یا محمد بن علی ایها الباقر (ع)» از جمله نوشته‌های این کتیبه‌ها است.

 چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان نیز با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای شیرین و دیگر اقلام متبرک پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این آستان مقدس هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار