نشست آموزش سواد رسانه توسط پایگاه مطهره شهر اهرم برگزار شد

بهناز ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در نشست آموزشی سواد رسانه در پایگاه مقاومت بسیج مطهره اهرم گفت:آموزش سواد رسانه،سپری در برابر تهدیدات رسانه ای دشمن است.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۴۷
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،بهناز ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در نشست آموزشی سواد رسانه که در پایگاه مقاومت بسیج خواهران مطهره شهر اهرم برگزار شد گفت:آموزش سواد رسانه،سپری در برابر تهدیدات رسانه ای دشمن است.

ستارزاده مدرس سواد رسانه شهرستان تنگستان در ادامه افزود:آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان نه تنها آنها را در مقابل تاثیرات منفی رسانه ها محافظت می کند، بلکه آنها را در استفاده از رسانه ها و ارتباطات رسانه ای تربیت می کند.

ستارزاده از نقش سواد رسانه در تعاملات اجتماعی سخن گفت وتصریح کرد:آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان برای توانمندسازی آنها از نظر انتقادی بودن، تحلیلگری و خلاقیت رسانه ای بسیار مهم است، این آموزش می تواند از طریق برنامه های آموزشی در مدارس، کارگاه های آموزشی، کتاب ها و منابع آموزشی متنوع و همچنین تعاملات خانوادگی صورت گیرد.

این مدرس سواد رسانه اجرای موفقیت آمیز برنامه های آموزش سواد رسانه برای کودکان و نوجوانان را منوط به رعایت چند مورد دانست که عبارتند از:۱-همکاری بین اقشار مختلف جامعه ۲-آموزش ارزیابی منابع ۳_توسعه تفکر انتقادی۴_تشویق به خلاقیت رسانه ای۵_آموزش مسئولیت:۶_استفاده متعادل از رسانه ها۷_پشتیبانی والدین و مربیان.

بهناز ستارزاده درپایان این نشست نقش محتواهای تأثیر گذار در کودکان را مهم دانست وگفت:ارائه محتواهایی که ارزش های اخلاقی و اجتماعی را ترویج و به کودکان و نوجوانان کمک کنند تا درک بهتری از دنیای اطراف خود پیدا کنند، بسیار مهم است بنابراین محتواهایی که به تناسب سنی و توانمندی های آنها پاسخ می دهند و قادر به ارائه اطلاعات به طور جذاب و قابل فهم هستند، از اهمیت بسیاری برخوردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار