مجمع الذاکرین مداحان و شعرای آئینی بزرگداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی وحاج قاسم میرحسینی هم زمان باهفته مقاومت با حضور مسئولین سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی و هیئت رزمندگان استان ومداحان اهل بیت(ع)وشاعران آیینی در حسینیه حضرت علی اصغر (ع)زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۸۲
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در مجمع الذاکرین مداحان و شعرای آئینی بزرگداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی وحاج قاسم میرحسینی که همزمان باهفته مقاومت با حضور مسئولین سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی و هیئت رزمندگان استان ومداحان اهل بیت(ع)وشاعران آیینی در حسینیه حضرت علی اصغر (ع)زاهدان برگزار شد، گفت: ثمره عملی مجمع الذاکرین، تقویت بنیه اخلاص و بی شائبگی و سلامت نفس مداحان است ویکی از آموزه های آن باید الگو بخشی به عموم مخاطبین باشد.

وی با اشاره به نقش موثر مداحان در جامعه افزود: مداحی باید هدفمند باشد زیرا؛ نقش مؤثر مداح در سازندگی شخصیت مذهبی افراد است .

سرهنگ پاسدار صالحی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی و شهید میرحسینی تصریح کرد : شهدا نمادی از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت هستندو زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و خود یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌ ساز است.

مدیر سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا آشنایی با طرز فکر شهدا است، و اگر این فرهنگ نهادینه شود جامعه را به سعادت و کمال می رساند، افزود: شهدا مسئولیت پذیر بودن و نسبت به اسلام و دین اسلام ادای دین داشتند و خالصانه در راه آرمان های انقلاب جان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و همواره کار آنها برای رضای خدا بوده است و هیچ وقت از خدمت به مردم خسته نمی شدند.

این مقام مسئول، امنیت و اقتدار کشور را مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت های ایثارگران دانست و اذعان داشت: اگر امروز ما در عرصه های مختلف با اقتدار و موفق حضور داریم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه اینها مدیون خون شهدا است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری(حفظه‌الله )در دیدار با مداحان که فرمودند: "جلسه‌ی مادحان اهل‌بیت و ستایشگران مکتب اهل‌بیت (علیهم السلام) جلسه‌ی بیان تبیین مجاهدانه است. " تاکید کرد: شهدا همیشه خطوط قرمز انقلاب و اسلام را رعایت می کردند و هیچ وقت از پاسداری این انقلاب کوتاه نمی آمدند، همه ما نیز همانگونه باید همواره نسبت به حفظ دستاورد های انقلاب توجه داشته باشیم و همیشه خود را در مسیر شهدا قرار دهیم و مراقب توطئه و مکر دشمنان باشیم چون دشمن به دنبال اختلاف در بین آحاد ملت ایران است.

گفتنی است ؛ جلسات مجمع الذاکرین در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی به همت سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی و کانون مداحان استان برگزار می شود.
می شود

ارسال نظرات