خبرهای داغ:
در کنار مراسمات مسجد و حسینیه و تکیه‌ها برافراشتن بیرق عزای امام حسین در خانه‌ها قلوب مومنین را بیشتر به آل الله نزدیک می‌کند. روضه‌های خانگی تربیت کننده نسل آینده است و چه بسا کودکانی که در این فضا رشد می کنند.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۱۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ با روضه های خانگی مهر اهل بیت در دل‌های مومنین جای می گیرد و در آینده همانی می شوند که شهدای مان بودند و دلیل علاقه شان به ائمه معصومین را رفتن به روضه‌های امام حسین همراه مادران شان بیان می کنند. سالهاست که بانوان سرزمین مان میزبان ارادتمندان به خاندان پیامبر مهربانی‌ها می‌شوند و منازل شان را با روضه‌های خانگی به نور اهل بیت متبرک می‌کنند و برکت به خانه‌های شان می‌آورند. به همین منظور به سراغ سیروان فغفوری مسئول روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان رفتیم تا در ایام دهه مقاومت از فعالیت‌هایی که در کنار روضه‌های خانگی به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دادند؛ بیشتر بدانیم.

 

روضه‌های خانگی که به نیت شهید سلیمانی انجام دادید از چه سالی شکل گرفت؟

تقریبا از محرم سال گذشته و امسال به طور قطعی روضه‌های خانگی شکل گرفت. ایام محرم و صفر این برنامه ادامه پیدا کرد و به ایام فاطمیه رسید. پنج شنبه‌های هر هفته روضه‌های خانگی برگزار می‌شود. حوزه‌های مقاومت خواهران کمک کردند به صورت خودجوش خانم‌ها در شهرک‌های سازمانی سپاه یا در منازل شان روضه خانگی داشتند یا برنامه را در حوزه مقاومت بسیج و حسینیه شهرک‌های سازمانی سپاه برگزار کردند که استقبال خوبی شد.


در ایام دهه مقاومت روضه‌های خانگی برگزار می‌شود؟

این روال تا دهه فاطمیه ادامه دارد. برنامه تعطیل نمی‌شود و به صورت هفتگی ادامه دارد.


به نیت حاج قاسم فعالیت‌هایی که در سال گذشته داشتید چه بود؟

سال‌های گذشته تا اواخر کرونا بالغ بر چند صد کارگاه تولید ماسک وتولید مواد ضد عفونی، ژل و الکل در شهر سسندج دایر شد. کلا این مراحل همیشه تحت عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی بود.


درمرحله واکسیناسیون سپاه پایگاه‌ها را حمایت و تامین کرد و تمام نقاط شهرهیئت امنای مسجد و محله‌ها در راستای پیشگیری از کرونا، کنترل و مهارش دست به کار شدند بود. چند سوژه شاخص این ایام داشت. سال گذشته و اواخر کرونا فردی به صورت خودجوش در شهرستان کامیاران ماسک و موادضد عفونی رایگان توزیع می‌کرد. برنامه‌هایی که از طرف سپاه بود طرح بزرگ شهید سلیمانی بحث واکسیناسیون و موارد دیگر در این راستا بود.

 

 

امسال چه برنامه‌هایی دارید؟

از ۹ دی که دهه مقاومت است به مناسبت شهادت حاج قاسم ۱۰ هزار بسته معیشتی به اقشار کم بضاعت استان توزیع می‌شود و روز ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت حاج قاسم در استان برگزارمی شود.


برنامه شاخصش دهه مقاومت چیست؟

یادواره شهدا به نیت شهدای مدافع حرم در ناحیه بسیج سنندج برگزار می‌شود و به مناسبت روزسالگرد حاج قاسم درهفته مقاومت؛ طرح آبرسانی توسط بسیج داریم که در ۱۰ روستا (۸ روستا در دیوان دره و ۲ روستا در شهرستان بیجار) به بهره برداری می‌رسد.


تا الان چند روضه خانگی به نیت شهید سلیمانی برگزار کردید؟

حدود ۲۲ روضه خانگی تا کنون برگزار شد. بستگی به روزتعطیل حضورمردم فرق دارد. برنامه‌ها با کمک حداقل ۱۰ نفر که میزبانی، پذیرایی و مداحی را انجام می‌دهد برگزارمی شود.


محل استقرار ما سنندج است روضه‌های خانگی بیشتردر سنندج برگزار می‌شود، ولی شهرستان‌ها نیز چنین برنامه‌هایی دارند.

روضه‌های خانگی صرفا با همکاری خانم‌ها انجام می‌شود. مسئولان برگزار‌ی از حوزه فرهنگی خانواده سپاه هستند، چون کار روی روال افتاد خانم‌ها به صورت خودجوش نیز روضه‌های خانگی را برگزار می‌کنند.


کیفیت برنامه‌ها چطور بود؟

کیفیت برنامه‌ها بستگی به شرایطی که حاکم است دارد نمی‌شود انتظاری که از همدان و اصفهان داریم از کردستان داشته باشیم، ولی کیفیت خوب است.

برای پاسداشت امنیت و آرامشی که شهید سلیمانی برای مردم ایران به ارمغان آوردند کمترین و کوچکترین کار این است در هر مراسمی عکس و تمثال مبارک شان باشد تا الگویی در برنامه‌ها ایجاد شود و از روح شان می‌خواهیم حلال مان بکند تا قدر دان نعمت امنیت باشیم.


وقتی خبر شهادت حاج قاسم را شنیدید چه حسی پیدا کردید؟

روز جمعه بود. ساعت ۸ صبح بیدار شدم. پیامک به تلفن همراهم آمد که نوشته بود شبکه خبر را ببین بخت شدیم! شبکه خبر را روشن کردم وقتی زیر نویس را دیدم تا ساعتی فقط به صفحه تلویزیون خیره شدم گفتم شاید شوخی یا دوربین مخفی است! امیدوار بودم کسی بیاید بگوید همه این زیر نویس‌ها اشتباه نوشتاری است. تا چند دقیقه می‌گفتم اشتباه شد. تا موقع تشییع و خاکسپاری حاج قاسم و حتی روز‌های بعد من و خانواده و همکاران مان به قول مردم کوچه بازار روی هوا بودیم روی زمین راه نمی‌رفتیم.

 

انتهای پیام/ خبرنگار زینب محمودی عالمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها