خبرهای داغ:

پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج به کار خود پایان داد

 پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج روز جمعه با حضور فرمانده بسیج و جمعی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون در سالن همایش‌های موزه ملی ایران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۲۳
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین و هنرمندان، پیشکسوتان، بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون جمعه شب(۱۸ اسفند) به کار خود پایان داد.

*جوایز بخش فیلمنامه

در بخش فیلمنامه‌نویسی، رتبه سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلمنامه مرزبان به نویسندگی بهروز زارعی از استان سمنان، رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلمنامه ننه علی به نویسندگی غلام حیدری از استان تهران و رتبه اول شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلمنامه نذر به نویسندگی فرزاد خاقانی از استان اردبیل تعلق گرفت.

*جوایز بخش نماهنگ

در بخش نماهنگ رتبه سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نماهنگ کریم آباد به تهیه‌کنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی از استان خراسان رضوی، رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نماهنگ امانت عشق به تهیه‌کنندگی موسسه چهار باغ هنر از استان یزد و رتبه اول شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نماهنگ ایراندخت به تهیه‌کنندگی عبدالحسین میردامادی از استان قم اهدا شد.

*جایزه بخش ویژه مظلومیت غزه

تندیس ویژه حاج قاسم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نماهنگ منجی العالم به تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی از
استان تهران تعلق گرفت.

*جوایز بخش پویانمایی

در بخش پویانمایی هیات داوران از انیمیشن جای خالی ساخته هدیه عطائیان از استان خوزستان تقدیر کرد.

در این بخش، رتبه سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به انیمیشن دوست خط خطی به کارگردانی علی جنتی از استان خراسان شمالی، رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به انیمیشن رنگین کمان به کارگردانی عباس عباسی وزین از استان خراسان رضوی و رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به انیمیشن درخت ترش به کارگردانی اکبر تراب پور از استان همدان اعطا شد.

*جایزه ویژه هیات داوران

جایزه ویژه هیات داوران، شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به دلیل اجرا و پرداخت درست به مضمون همبستگی ملی و تقدس پرچم ایران تعلق به انیمیشن پیچ تاریخی به کارگردانی میلاد محمدی از استان تهران تعلق گرفت.

جایژه بخش ویژه مظلومیت غزه شامل تندیس ویژه حاج قاسم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به انیمیشن خونه دزد به کارگردانی حمید نخعی امرودی از استان
یزد اهدا شد.

*جوایز بخش مستند

در بخش مستند، هیات داوران از دو فیلم ماهر ساخته محمدسلیمی راد از استان کهگیلویه و فیلم حبیب کورش و دیگران ساخته حسین نژادموسی از استان خراسان رضوی به طور مشترک تقدیر کرد.

.رتبه سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم بچه های کوچه بینش به کارگردانی شبنم طارمی از استان زنجان، رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم شوتی به کارگردانی محمد سلیمی راد از استان کهگیلویه و بویراحمد و رتبه اول شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم استوار گنجی به کارگردانی عباس شفیعی از استان خوزستان تعلق یافت.

جایزه ویژه هیلت داوران شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی در این بخش نیز به فیلم مادر به کارگردانی نعمت الله سرگلزایی از استان خراسان رضوی تعلق گرفت.

*جوایز بخش داستانی

در بخش داستانی، هیات داوران از سه فیلم مادر ساخته آرمین پور محمد از استان کردستان و فیلم بادیه نشین ساخته عماد سلمانی از استان خوزستان و آمبولانس
ساخته محسن جهانی از استان خراسان رضوی به طور مشترک تقدیر کرد.

در این بخش، رتبه سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم خلوت انس به کارگردانی سیدعلی میرالهی از استان یزد، رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم نشانه به کارگردانی سعید ولی زاده از استان خراسان رضوی و رتبه اول شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم جبران می‌کنم به کارگردانی جمال احمدی از استان اصفهان تعلق گرفت.


جایزه ویژه هیئت داوران نیز در این بخش، شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم صحنه به کارگردانی امیر مهندسیان از استان البرز اهدا شد.


در این بخش، تقدیر بخش ویژه مظلومیت غزه شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به فیلم شورشی به کارگردانی علی سلمانی از استان خراسان رضوی اهدا شد.

جایزه بخش ویژه مظلومیت غزه هم شامل تندیس ویژه حاج قاسم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم پیش از بهشت به کارگردانی احمد حیدریان از استان تهران تعلق گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها