برنامه محفل انس و تلاوت قرآن کریم به مناسبت سالگرد شهادت شهید والامقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۶۷
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدار حسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در برنامه محفل انس و تلاوت قرآن کریم که به مناسبت سالگرد شهادت شهید والامقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان نیکشهر برگزار شد گفت: قرآن کتاب زندگی است، کتاب حکمت است، کتاب درس است، باید به مسائل مربوط به قرآن اهتمام ورزید .

وی افزود : قرآن برای همه‌ی بخشهای زندگی درس دارد، هر صفحه‌ای از قرآن را که نگاه کنیم، وقتی دقّت کنیم، تدبّر کنیم، می بینیم که انسان میتواند ده‌ها نکته‌ی اساسی برای زندگی پیدا کند. اینها مسائل مهمّی است. نه فقط مسائل مربوط به عالم آخرت که آن‌ها در قرآن خیلی سنگین و پُررنگ و قوی است ،بلکه مسائل مربوط به زندگی شخصی ، زندگی خانوادگی و...پیام دارد وبر ماست تا از این پیام ها استفاده کنیم.

سرهنگ نکوئی بیان داشت: بحمدالله جامعه‌ی قرآنی امروز وسیع است. زمانی بود این حرفها را میزدیم که هیچ زیرساختی برایش وجود نداشت؛ آن روز تعداد کمی با قرآن مأنوس بودند و کسانی هم که مثلاً برای مردم نصیحت و صحبت میکردند، در خیلی از بیانات و مانند اینها از قرآن خیلی استفاده نمی شد، اما امروز بحمدالله می بینیم زیرساخت خیلی فراوان است؛ قاری قرآن زیاد داریم، حافظ قرآن زیاد داریم، مستمعین و علاقه‌مندان به قرآن زیاد داریم که در مجالس قرآنی شرکت میکنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر اذعان کرد: باید روی مسئله‌ی تلاوت قرآن، روی مسئله‌ی آشنایی با قرآن و با مفاهیم قرآن، هر چه ممکن است بیشتر کار کنیم؛ این مسئله، مسئله‌ی مهمّی است و امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال به همه‌ی ما توفیق بدهد تا با قرآن بیشتر مأنوس بشویم، با قرآن بیشتر آشنا بشویم و بتوانیم وظیفه‌ی خودمان را در این بخش از مسائل قرآنی عمل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار