رئیس هیئت بازرسی انتخابات ایلام با بیان اینکه ۷۵۹ بازرس وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات در ایلام را برعهده دارند، گفت: رسالت هیئت‌های بازرسی انتخابات بر ۲ محور قانون‌مداری و اصل بی‌طرفی است.
کد خبر: ۹۵۶۸۵۱۰
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید هژبری  در جلسه هم‌اندیشی هیئت بازرسی و ستاد انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه در شهر کرمان نشان‌دهنده استیصال دشمن است، این جنایت نشان می‌دهد که دشمنان و نظام استکبار از نام و یاد حاج‌قاسم احساس وحشت می‌کند.

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات ایلام در ادامه با بیان اینکه هر رأی که به صندوق واریز می‌شود رأی به جمهوری اسلامی است، افزود: مهم‌ترین وظیفه ما برگزاری انتخابات باشکوه است.

 

وی با تأکید بر اینکه رسالت هیئت‌های بازرسی بر ۲ محور قانون‌مداری و بی‌طرفی است، افزود: صندوق رأی امانت است و وظیفه اصلی ما صیانت از آن است.

 

 هژبری با تأکید بر اینکه هیئت‌های بازرسی باید صیانت از آرای مردم را تضمین کنند، یادآور شد: بازرسان انتخابات باید با مطالعه قانون اشرافیت کامل بر انتخابات را داشته باشند و در حین برگزاری انتخابات باید فرایندها را رصد و گزارش دهند.

 

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه بازرسان نظارت بر حسن اجرای انتخابات است، گفت: هیئت‌های بازرسی انتخابات در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان از بین افراد متعهد و انقلابی انتخاب شده و براین‌اساس ۷۵۹ نفر به‌عنوان بازرس و سربازرس مسئولیت نظارت بر حسن اجرای انتخابات را در استان برعهده دارند.

 

 رئیس هیئت نظارت انتخابات استان ایلام گفت: برای اولین‌بار اعضای هیئت‌های بازرسی به‌وسیله مراجع نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند و این امر نشان دهند جایگاه و اهمیت هیئت‌های بازرسی است.

 

 هژبری با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری، امین بودن، صحت عمل و شجاعت از جمله شاخص‌ها و ویژگی‌های بازرسان است، تصریح کرد: چهاراصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مدنظر مقام معظم رهبری باید در انتخابات موردتوجه و تحقق قرار گیرد.

 

 وی با بیان اینکه راهبرد اساسی ما در این دوره از انتخابات امید آفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم را مأیوس و حضور مردم را در پای صندوق رأی کم‌رنگ کنند که همه باید بااحساس مسئولیت کامل، بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار