پاسداشت سالگرد شهادت سردار دلها در زهک

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی، باحضور سردار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان، در زهک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۹۱۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زهک، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی، باحضور سردار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان، مسئولین لشکری و کشوری، مدیران ادارات شهرستان، معتمدین و ریش‌سفیدان و بسیجیان در دبیرستان بنت‌الهدی این شهر برگزار گردید.

سردار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت دو شهید بزرگوار بیان کرد: شهید میرحسینی سه ویژگی برجسته داشت که ما و خصوصاً شما دانش آموزان اگر به آنها توجه کنید و سرلوحه کارهایتان قرار دهید قطعاً موفق خواهید شد اولین ویژگی اینکه، شهید کاری را که انجام می‌دادند برای خدا انجام می‌دادند، دوم اینکه که به او سپرده می‌شد به نحو احسن انجام می‌داد و سوم اینکه با وجود مشغله زیاد همواره مطالعه می‌کردند.

دهمرده فرماندار شهرستان زهک خاطر نشان کرد: از اقدامات و پروژه‌هایی که به برکت نام و یاد دو شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی در جهت فرهنگ سازی و رفاه حال مردم عزیز در سطح شهرستان زهک در دست اقدام بود و نخست امضای تفاهم‌نامه همکاری راهیان نور بین زهک فرمانداری های زهک و کرمان که طبق این تفاهمنامه همکاری برای سال اول، ۱۰۰ زائر از شهرستان زهک در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت می‌کنند، سپس ۱۰۰ زائر از شهرستان کرمان در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم میرحسینی شرکت خواهند کرد.

در ادامه افزود: خبر خوش دیگر ایجاد دو بوستان سبز و دو سقاخانه برای برداشت آب شرب به رایگان، به نام‌های این دو شهید بزرگوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت، امام جمعه شهرستان زهک، تصریح کرد: اگر شهید سلیمانی برای امنیت کشور ما می‌رود و در فرسنگ‌ها دورتر خدمت می‌کند، تنها علتش غیرت و غیرتمندی است، دشمن تلاش می‌کند این روحیه غیرت، شجاعت و حماسه را از ما بگیرد، متاسفانه جریانی در کشور ما قبلاً بودند که الحمدالله الان نیستند و درس شهید فهمیده را حذف کردند؛ آیات جهاد و شهامت و شهادت را حذف کردند؛ گفتند بچه‌ها تا ۱۸ سالگی نباید آموزش نظامی ببینند؛ برای اینکه هویت اسلامی ایرانی و سیستانی را از ما بگیرند، ولی با یاری خدا نمی‌توانند موفق شوند.

وی در ادامه عنواد کرد: بهترین شیوه تربیتی را حضرت زهرا سلام الله علیها یاد مادران ما داد و آن هم شیوه تربیت حماسی بود و فرزندی که از دامن حضرت زهرا بزرگ می‌شود، شعارش می‌شود هیهات من الذله، سرداران بزرگ ما حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی اگر اینقدر حماسی و باغیرت شدند، دلیلش این است که در دامن مادران حماسه ساز رشد کردند.

گفتنی در این مراسم دانش آموزان دبیرستان بنت الهدی به اجرای دکلمه، سرود و روایتگری شهدا پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار