مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در این استان که دارای مهارت باشند، برای راه اندازی کسب و کار مورد حمایت تسهیلاتی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۳۳
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ خلیل‌احمد سلامی در نشست ارزیابی عملکرد معاونت روابط کار اداره کل اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود توأمان با راهبری متقاضیان برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید یکی از اولویت‌های کاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: ۸۸۱ نفر در استان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند که افراد دارای مهارت از این جمع می‌توانند برای اشتغال‌زایی و راه اندازی کسب و کار از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رصد و پایش وضعیت واحدهای اقتصادی مشکل‌دار و کارگران آنها و دقت در فرایند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار استان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سلامی گفت: اگرچه حل و فصل ۳۵ درصدی آرا در مراجع حل اختلاف بصورت سازشی یک موفقیت مهم در کشور برای استان محسوب می‌شود، اما با توجه به شرایط فرهنگی خاص این منطقه، می‌توان به توسعه و تقویت این رویه برنامه ریزی کرد.

وی هم‌چنین به الزام کارگاه‌های مشمول طرح طبقه بندی مشاغل در استان برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: عدالت مزدی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل رقم می‌خورد و نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این راستا مهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار