خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی گفت؛انتخابات پرثمرترین و مدنی‌ترین شکل از تغییر و دگرگونی در یک ساختار سیاسی و حاکمیتی است.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۹۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خطیب نماز جمعه شهر الوند در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه ۸ دی ماه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت یاد سیدالشهدا مقاومت وعمار انقلاب و شهادت سید رضی موسوی بیان کرد: ماه دی با حماسه ۹ دی‌ماه و شهادت مالک اشتر زمانمان شهید حاج قاسم سلیمانی، تبدیل به دوره فشرده‌ای از بصیرت‌یابی انقلابی شده است و در حقیقت همانطور که ماه بهمن، کارنمای رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب است، ماه دی، کارنمای رهبری امام خامنه‌ای در حفظ سالم امامت انقلاب است .

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تقارن زمانی حماسه ۹ دی و ۱۳ دی، با ارتحال عمار انقلاب، مرحوم آیت الله مصباح یزدی در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹، رویداد بصیرت‌یابی انقلابی را تأکیدی بیشتر بخشید عنوان کرد: این تقارن زمانی آسمانی شدن عمار و مالک اشتر انقلاب، یادآور این نکته حکیمانه است که در زیارت‌نامه‌های ائمه اطهار علیهم السلام آمده است: «قَتَلَ اَللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ بِالْأَیْدِی وَ اَلْأَلْسُنِ». این تعبیر به این معنا است که همواره جریان معاند جبهه حق، با دو حربه جنایت می‌کرده است: یکی «بِالْأَیْدِی» یعنی با شمشیر و تفنگ و قتل و ترور شخصی؛ و دوم «اَلْأَلْسُنِ» یعنی با زبان، تبلیغات، رسانه، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، تحریف حقایق و ترور شخصیتی.
به برکت مجاهدت‌های شهید سلیمانی شهید القدس جبهه مقاومت تحول و گسترش کمّی و کیفی چشم‌گیری یافته است و با این گسترش جبهه مقاومت، آزادسازی قدس شریف انشاء الله رقم خواهد خورد.
و و به برکت جهاد تبیین علامه مصباح الحمدلله از فتنه‌های گذشته عبور کردیم.آن چه امروز از اهمیت برخوردار است ادامه راه این دو اسوه انقلاب و حرکت در مسیر آرمان‌های نورانی اسلام زیر پرچم پرافتخار ولایت فقیه است.

وی عنوان کرد: ۸۰ روز ا‌ز معرکه تمام‌عیار در غزه گذشته است. صهیونیست‌هایی که فکر می‌کردند نهایتا دو هفته‌ای کار حماس تمام است امروز عملا در غزه زمینگیر شده‌اند. نیروی زمینی رژیم صهیونیستی وارد غزه شده و سربازان آن بدترین روزهای زندگی خود را می‌گذرانند و به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده‌اند؛ نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند و از آن‌سو ارتش تا بن دندان مسلح رژیم با کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه فقط به‌دنبال رفع عطش خود برای خون است. ترور شهید سیدرضی موسوی نیز باید بر اساس همین قاعده در نظر گرفته شود. قطعا جبهه مقاومت در گستره وسیعی که علیه صهیونیست‌ها ایجاد کرده است، انتخاب‌های متعددی برای گرفتن انتقام خون مطهر شهید موسوی در اختیار دارد؛ انتقامی که به هر شکلی باشد، مانع فرار رژیم صهیونیستی از مخمصه جنگ غزه نخواهد شد.
بی‌تردید این جنایت وحشیانه با پاسخ مناسب جبهه مقاومت روبرو خواهد شد و خون پاک و روح تابناک این شهید موثرتر از نقش کم‌نظیرش در زمان حیات پر برکت او نقش‌آفرینی خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه الوند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران،‌ به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع،‌ سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند و تاکید کردند: در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم‌چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی.ایشان رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی «زن» را در دو عامل خلاصه کردند: «سودجویی» و «لذّت‌جویی»
و در مورد نقش مادر فرمودند:در مجموعه‌ خلقت بشر، نقش مادری برترین نقشها است.

وی درپایان افزود: رصد و تحلیل و بررسى رسانه‌هاى استکبارى و پیاده‌نظام آنان در خارج و برخى عناصر و داده آنان در رسانه‌هاى داخلى حکایت از تلاش حداکثرى دشمن براى کاهش مشارکت پرشور مردم دارد. طبیعى است هرچه به انتخابات نزدیکتر شویم این حملات پرحجم‌تر خواهد شد.
در این چارچوب، مشارکت ضعیف منجر به شکل‌گیری مجلسی ضعیف و ناتوان در رفع مشکلات کشور می‌شود.
البته موضوع مهمی را که باید تبیین کرد این است که کاهش مشارکت مردم در انتخابات گذشته به‌خاطر دلخورى مردم از عملکردهاست نه ناامیدى از نظام.
اگرمسئولی اهل فساد بود یااز فساد حمایت کرد آیا این مسئله باعث دلسردی وناامیدی مردم نمی شود؟آیا باعث کاهش مشارکت وبی اعتمادی مردم نمی شود؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار