مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در گندمان با حضور دانش آموزان بسیجی، خانواده معظم شهدا ایثارگران و مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۳۹
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در جمع دانش آموزان بسیجی، خانواده معظم شهدا ایثارگران و مردم بسیجی گندمان، با تسلیت وفات مادر حضرت ابوالفضل علیه السلام گفت: ۴ نفر از فرزندان حضرت ام البنین سلام الله علیها در جریان کربلا در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شهادت رسیدند، حضرت ام البنین سلام الله علیها شخصیتی بود که به خاطر احترام بچه‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نامش را به ام البنین تغییر داد و خود را کنیز بچه‌های امیر ولایت و کوثر قرآن می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، در ادامه در خصوص شخصیت والای شهیدوالامقام، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود، سردار شهیدی که سالها بصورت گمنام در داخل و خارج از کشور، مخلصانه در خدمت مردم و مظلومان عالم بود،با شهادتش شهره جهانی پیدا کرد و باید بگوییم مالک اشتر امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسئول، در ادامه افزود: سردار سرلشکر قاسم سلیمانی بدون اغراق سرشناس‌ترین نظامی ایرانی در دنیاست، دوست و دشمن از ویژگی‌ها و خصائص وی می‌گویند. دوستان بر او مباهات می‌ورزند و دشمنان حسادت می‌برند، مایه عزت دوستان است و خار چشم دشمنان بود و پس از پایان شجره خبیثه داعش در همه محافل تخصصی دنیا سخن از سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و رشادت‌ها و توانمندی‌های نظامی اوست، ژنرال آمریکایی درباره سرلشکر سلیمانی می گوید"دشمن شایسته" این لفظی است که "ژنرال پترائوس" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا در مورد سرلشکر سلیمانی بکار می‌برد. او  در مصاحبه‌ای به ویژگی‌های منحصر به فرد رقیب قدرتمندش در غرب آسیا اشاره کرد و گفت:" قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است. وی بازی خود را به خوبی انجام می‌دهد اما این بازی طولانی است پس اجازه دهید ببنیم حوادث چگونه به پیش می‌رود".

وی ادامه داد: "باراک اوباما" رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول تولید داعش را داشت نیز در یکی از دیدارهایش با "حیدرالعبادی" نخست وزیر عراق در سال 2014 پیرامون سرلشکر سلیمانی گفت "او دشمن من است ولی من برای او احترام ويژه‌ای قايل هستم"، "جان کری" وزیرخارجه سابق آمریکا هم در یکی از دیدارهایش با ظریف وزیرامورخارجه کشورمان، خطاب به او گفت که "برای یکبارهم شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم". شخصیت اسرائیلی می‌گوید مثل حاج قاسم به سادگی نمی‌شود پیدا کرد، ما او را در میدان جنگ می‌دیدیم، او را سردار صلح می‌دیدیم، ما فکر می‌کردیم در میدان جنگ با قاسم سلیمانی باید با ادبیات نظامی صحبت کنیم ولی ما در میدان از او اخلاق یادگرفتیم.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،افزود:سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت جهانی داشت او غیر از اینکه یک فرمانده نظامی بود، در محراب او یک عبد صالح و بنده خوب خدا بود او اهل راز و نیاز تهجد و نماز شب بود با خدای خودش ارتباط داشت یک معلم اخلاق بود در برخورد با کودکان، نوجوانان، جوانان، مجاهدان او یکپارچه یک معلم اخلاق بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در نظمش خیلی حساس بود، وزیر امور خارجه وقت می‌گفت در جلسات قبل از وقت حاضر می‌شدند یک دیپلمات به تمام معنا بود که همه اصول دیپلماسی را رعایت می‌کرد، آقای پوتین می‌گوید شخصیت حاج قاسم وشاگرد مکتب امام و رهبری بودن من را وادار کرد که با حاج قاسم نشست‌های دیپلماسی داشته باشم در جنگ سوریه اقداماتی که انجام داد آمریکای ها  در غرب آسیا مجبور شدند که این عنصر نظامی را کنار بگذارند چون این شخصیت در مقابل همه منافع آمریکایی‌ها و غربی‌ها ایستاد و او را ترور کردند شکست مفتضحانه‌ای در منطقه  آمریکایی‌ها خوردند.

این مقام مسئول، در ادامه افزود: همه کارشناسان نظامی و سیاسی معتقدند، ماحصل حرکت‌های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی باعث شد که این انتفاضه مردم غزه و جریان حماس به وجود آید،اقدامات حاج قاسم باعث شد که همه دنیا در مقابل آمریکا بایستد.کار دیگر آمریکایی‌ها ایجاد درگیری و جنگ در منطقه به خاطر فروش سلاح‌های خودشان بود، اما شهید سلیمانی بساط آنها را جمع کرد و جبهه مقاومت و محور مقاومت را حاج قاسم تقویت کرد. در عملیات‌های نظامی حماس توانستند هیمنه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را در هم بشکنند.

تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، اجرای سرود دانش آموزان، قرائت مقاله و دکلمه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار