همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام و بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مسئولان در شهر جدید رامشار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۸۰
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام و بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، ائمه‌ جمعه معزز شهرستان هامون و شهر علی اکبر، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان هامون، جمعی از مسئولین شهرستان زابل، مدیرعامل و کارکنان شرکت عمران و جمعی از شهروندان و علاقمندان  به فرهنگ ایثار و شهادت در شهر جدید رامشار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابوذر نکوئی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید رامشار ضمن خیر مقدم به حاضرین، با اشاره به برکات میزبانی از شهدای گمنام، گفت: شهدا سرمایه ها و گنج عظیم انقلاب اسلامی است که باید یاد و نامشان زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش فرهنگ ایثار و شهادت و جایگاه ارزشمند شهدا در جامعه به ادامه دادن راه شهدا و الگو گیری از زندگانی این اسوه ای مقاومت و شجاعت اشاره کرد و افزود: شهدا با گذشت از جان و مال خود بزرگترین درس تاریخ را به ما آموختند و امروز رسالت همه مدیران و مسئولان است تا در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن این فرهنگ به نسل جوان تلاش کنند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید رامشار همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: شهید سلیمانی الگو و اسطوره برای جهانیان است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که با شهادت سردار سلیمانی راه ناتمام نمانده بلکه امروز سلیمانی های بسیاری در جهان پرورش یافته و ادامه دهند راه انقلاب و شهدا هستند.

در این مراسم دکتر محسن نصری، یکی از جانبازان دفاع مقدس، پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه، نیز به روایت ایثارگریها و رشادت های شهدا در هشت سال دفاع مقدس و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: به مقام والای شهیدان بویژه شهیدان گمنام ارج می نهیم و به آنها عرض می کنیم که شهیدان اگر چه شرمنده ایم، ولی قول می دهیم و قول داده ایم که تا آخرین قطره خون بایستیم و تا آخر ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

وی بیان کرد: دشمن با تصور پوچ که با شهادت شهید سلیمانی می تواند انقلاب اسلامی را نابود کند و جوانان را از راه بیراه کند افزود: امروز جوانان انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگر پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و ادامه دهنده راه شهدا هستند.

در ادامه حجت الاسلام‌ و المسلمین گزمه امام جمعه معزز شهرستان هامون به بیان فضائل و ویژگی های معرفتی حضرت ام البنین(س) و بزرگداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پرداختند.

در انتهای مراسم به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، از جمعی از مادران معزز شهدای شهرستان هامون (شهید خیاطی، شهید شهرکی، شهید سرگزی، شهید کفاش و شهید بولاغ) تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات