رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به شدت مشتاقیم تا بیمارستان درمان ناهنجاری های مادرزادی توسط موسسه محکم در زاهدان راه اندازی شود و همکاری همه جانبه توسط این دانشگاه با موسسه انجام می شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۴۰
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیر و اعضای هیئت مدیره موسسه محکم گفت: پس از دستور جناب استاندار بلافاصله جلساتی در دانشگاه تشکیل و راهکار‌های قانونی تسریع در آغاز فاز اجرایی بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به دولتی بودن زمین، واگذاری رسمی و قانونی آن نیازمند یک سری الزامات است افزود: هم اکنون نیز زمین در اختیار موسسه محکم برای نقشه برداری و انجام عملیات ساختمانی قرار دارد، اما قانون اجازه سند زدن آن را تا زمانی که یکسری مجوز‌ها به دانشگاه ارائه نشود نمی‌دهد و لازم است تا این موسسه هر چه سریعتر در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

دکتر غزنوی تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باتوجه به اینکه غیرانتفاعی هستند و توسط خود مردم مدیریت می‌شوند یکی از بازوان اصلی نظام سلامت در توسعه سلامت محسوب می‌شوند.

وی  گفت: موسسه خیریه محکم قدم‌های بلندی را برای درمان کودکان با هنجاری مادرزادی در سطح استان سیستان و بلوچستان برداشته است که شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در مراکز بیمارستانی در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و چابهار وجود دارد و موسسه محکم تا زمان آماده شدن بیمارستان درمان ناهنجاری‌های مادرزادی، می‌تواند با فراهم نمودن تجهیزات و حضور پزشکان، در این شهر‌ها نیز جراحی‌های کودکان را انجام دهد.

دکتر صلاح الدین دلشاد مدیر عامل موسسه خیریه محکم گفت: این موسسه از سال ۱۳۸۴ با همت جمعی از پزشکان فوق تخصص و تعدادی افراد خیرخواه با هدف معالجه و درمان کودکان دردمند خانواده‌های کم بضاعت تاسیس شده است.

وی افزود: در این موسسه حمایت مالی و هماهنگی جهت پذیرش بیماران بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی که نیاز به جراحی یا درمان دارویی دارند انجام می‌شود.

دکتر دلشاد گفت: از آغاز فعالیت این موسسه در استان سیستان و بلوچستان که نزدیک به ۷ سال می‌گذرد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نوزادان و کودکانی که دچار ناهنجاری‌های مادرزادی بوده اند درمان شده اند.

وی گفت: امیدواریم با آشنایی هرچه بیشتر مردم از فعالیت این موسسه هیچ نوزاد و کودک دچار بیماری مادرزادی بدون حمایت رها نشود.  

قابل به ذکر است در این نشست از تعدادی از خیرین حوزه سلامت با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و قدردانی شد.

ارسال نظرات