خبرهای داغ:
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : مراکز معاینه فنی مستقر در شهرستان شوشتر به صورت مداوم پایش می شوند
کد خبر: ۹۵۶۵۳۳۱
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان - مهدی زمانپور در جریان بازدید از مراکز معاینه فنی شهرستان با اشاره به لزوم پایش مراکز معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت : بخش قابل توجهی از آن مربوط به تردد وسایل نقلیه است که نیازمند مجموعه اقدامات مانند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف تسهیل در دسترسی به آن، الزام معاینه فنی وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی با هدف اعمال دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر آزمون‌های وسایل نقلیه در این مراکز است.

زمانپور افزود : بر اساس قانون هوای پاک وجود معاینه فنی برای تمامی خودروها الزامی است که ضروری است ، مراکز معاینه فنی رعایت موازین قانون هوای پاک را سرلوحه خود قرار دهند.

وی بیان داشت : از پلیس راهور و پلیس راه استان نیز خواستاریم تا از تردد خودروهای معیوب و فاقد معاینه فنی در داخل و خارج شهرها جلوگیری کنند. در این راستا تمام مالکین شخصی و دولتی خودروهای سبک و سنگین موظف به مراجعه به مراکز معاینه فنی بوده و در صورت عدم مراجعه برابر قانون با آنها برخورد شود.

​​​​​​​بر اساس ماده ۶ قانون هوای پاک وجود معاینه فنی برای تمام خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت الزامی است و دستگاه‌های متولی می بایست اهتمام لازم را برای اجرای دقیق قانون به عمل آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها