با حضور مسیولین استان نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام برگزار شد
کد خبر: ۹۵۶۵۲۸۵
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام در این آیین اظهار داشت: ما برای توسعه فرهنگ فناوری برنامه اربعین و فناوری را در دست اجرا داریم که این برنامه شامل راهپیمایی شرکت‌های فناور و برپایی موکب‌ها و... است.
وی ادامه داد: در همین راستا ما یک تور برای مدیران گذاشتیم که متاسفانه استقبال نشد و همچنین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان را برای حل مشکلات شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها در استان داریم.
دکتر، ولی زاده گفت: در بحث تبادل با عراق گرفتن مجوز سخت در کشور عراق است، ولی در استان واسط عراق شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و از تجار عراقی هم می‌آیند و این تبادل آرا و محصول انجام می‌گیرد.
وی در پایان گفت: ۵ هکتار زمین در شهرک صنعتی مهران برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است که به صورت اقساط در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.
دکتر، ولی زاده در ادامه گفت: پارک علم و فناوری یک سازمان است که هدفش افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت در میان شرکت‌های مستقر در پارک و موسسات متکی بر علم و دانش است.
دکتر، ولی زاده افزود: در پارک‌های علم و فناوری زمانی تمرکز بر تولید شرکت‌ها بود.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری با این هدف که علم دانشگاه‌ها را تبدیل محصولی کنند که به صورت تولید صنعتی در بیاید ایجاد شده اند.

دکتر، ولی زاده اضافه کرد: باید بین مراکز آکادمیک و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ارتباط باشد که بتوانیم‌محصولات تولید شده را بفروش برسانیم.
وی تاکید کرد: مرز مهران و مجاورت با کشور عراق برای فروش محصولات شرکت‌ها یک مزیت است.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام ادامه داد: مهمترین بخش پارک‌ها بخش‌های مرکز رشد و بازاریابی است.
وی اظهار کرد: مرکز رشد پارک علم و فناوری استان ایلام یک مرکز جامع است، ولی بعضی استان‌ها مرکز رشد آن‌ها خاص است وفقط در یک زمینه فعالیت دارد.
دکتر، ولی زاده گفت: پارک علم و فناوری فقط مختص دانشگاهیان نیست جوانان ما ایده‌های جدید دارند و افراد عادی هم می‌توانند به پارک بیایند و ما از آن‌ها حمایت حداکثری می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما با پیام نور مرکز رشد مشترک داریم و با دانشگاه ایلام نیز پردیس مشترک داریم که باید این مراکز با هم، هم افزایی داشته باشند و رقابت نداشته باشند.
دکتر، ولی زاده در خصوص عملکرد پارک علم و فناوری استان ایلام در طول سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ گفت: تعداد کل واحد‌های فناور پذیرفته شده در طول سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۲ عدد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۲۷ عدد است و گردش مالی پارک‌های علم و فناوری دراین مدت در مجموع ۵۶۹ میلیارد تومان بوده است.
وی با تاکید بر اینکه باید صادرات دلاری را افزایش دهیم گفت: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۸۵۰ میلیون تومان از شرکت‌ها حمایت شده و امسال ۵ میلیارد از شرکت‌ها حمایت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار