خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

حضرت زهرا(س) تجلی عظمت الهی بر زمین و حجت ائمه معصومین است

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: به فرموده امام صادق(ع) حضرت حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و تجلی عظمت خداوند متعال بر زمین و الگو و اسوه ائمه معصومین هستند.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۴۷
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزار بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمود حسینی شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) در مسجد امام حسین شهر جدید سهند اظهار داشت: حقیقت ذات حضرت زهرا(س) الهی است و همانگونه که بشر امکان پی بردن به ذات اقدس الهی ندارد، رسیدن به ذات حضرت صدیقه کبری ممکن نیست چرا که به گفته نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) این بانو از نور عظمت الهی خلق شده و به همین جهت نام زهرا یعنی نور درخشان بر ایشان نهاده شده و حقیقت فاطمه زهرا (س) تنها در قیامت متجلی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت مرضیه زهرا (س) در محراب عبادت می ایستادند، به گفته رسول اکرم نوری به آسمان ها ساطع می شد که ملائک را مجذوب و مبهوت می کرد و امام صادق (ع) می فرمایند منظور از لیلة القدر حضرت زهرا (ع) است چون شب قدر شب نزول قرآن صامت است و حضرت صدیقه کبری ظرف نزول ۱۱ قرآن ناطق است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امام حسن عسگری(ع) نیز می فرمایند حق و باطل به واسطه شناخت حضرت فاطمه (س) از هم تمییز خواهد شد و هر کس بخواهد آئینه تمام نمای حق را بر زمین ببیند و درک کند، باید حضرت زهرا (س) را بشناسد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگو و تجلی خداوند متعال بر زمین است و ایشان الگو و اسوه ائمه معصومین هستند و این در حالی است که در همه ادیان و طبق وعده همه انبیا و اولیای الهی در آخرالزمان منجی خواهد آمد و زمین را از عدل و داد مملو خواهد کرد و به فرموده خاتم انبیا (ص)، امام زمان (عج) عصاره همه انبیا و اولیاست و چنین شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و اسوه خود می داند.

حجت الاسلام حسینی افزود: به گفته امام حسن عسگری (ع) زهرا (س) حجت الهی بر ائمه معصومین است و رسول خدا فرموده خداوند متعال مرا به محبت در حق دخترم امر کرده و هر گاه بخواهم بوی بهشت را استشمام کنم، فاطمه را می بویم.

وی خاطر نشان شد: به عقیده آلوسی از مفسران متعصب و سنی قرآن کریم، حتی در سوره دهر که آیاتی از آن در حق اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده و نعمات بهشتی را می شمارد، خداوند حرمت زهرای مرضیه (س) را نگه می دارد و سخنی از حوریان و همسران بهشتی نمی آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: بعد از پیامبر اسلام، حضرت زهرا (س) تنها انسانی است که جبرئیل بر وی نازل شده تا هم تسلی غم فراق پدر بزرگوارش باشد و هم ایشان را از برخی اخبار مطلع کند و نتیجه یادداشت محتوای این ملاقات ها توسط امیرالمومنین علی (ع) صحیفه حضرت زهرا (س) می شود.

وی تاکید کرد: محبت به فاطمه و اولاد وی تنها خواسته نبی مکرم اسلام از اصحاب و یارانش بود، همان هایی که سه روز پس از وفات حضرت محمد (ص) به ساحت دخت دردانه پیامبر اسلام جسارت کردند و امروز نیز امتداد همان جریان در فلسطین بیش از هشت هزار کودک معصوم و مظلوم را به خاک و خون می کشد و همانگونه که دشمنان زهرای اطهر و علی (ع) و یزید را نفرین می کنیم، باید رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به عنوان یزیدیان زمان و دشمنان بشریت و به ویژه مسلمانان را لعن کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار