سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ از تشییع پیکر ۲۸۰ شهید دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد و گفت: ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در استان های کشور تشییع می شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۰۳
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج  از سپاه تهران بزرگ،سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری تشریح ۲۸۰ شهید والامقام در سراسر کشور که صبح روز سه شنبه 21آذر برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز شهدای گمنام گفت: چند سالی است که روز شهادت فاطمه زهرا (س) با عنوان روز گرامیداشت شهید گمنام نامگذاری شده است. با مقدمات ارزشمندی که همکاران تفحص فراهم کردند، تفحص پیکر شهدا صورت گرفته و با حضور مردم قدرشناس در سراسر کشور تشییع می شود.

 

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا  

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: امسال تقارن این ایام و مراسم وداع شهدای تازه تفحص شده با جنایت رژیم صهیونیستی و شهادت مردم مظلوم و بی پناه غزه تقارن یافته است. این روزها شاهد قتل عام کودکان غزه و فلسطین هستیم در حالی که این تقارن در سال های قبل نبوده است.

سردار حسن زاده ادامه داد: با حضور گسترده مردم در سراسر کشور و مرکز استان ها شاهد تشییع پرشکوه و مراسم معنوی خواهیم بود و در این مراسم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و مجاهدان حماس را اعلام می کنیم.

 

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا  

۱۱۰شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان  تشییع می شود

وی گفت: امسال ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع می شود که این مراسم در ۲۶ آذر روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود. این شهدا در تمام استان ها به ویژه مراکز استان ها تشییع می شوند. ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان ها تشییع خواهند شد.

۲۵ اذر باغ موزه دفاع مقدس میزبان شهدا است

وی با بیان اینکه مراسم های مختلفی برای تشییع شهدا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دو مراسم محوری برای تشییع شهدا پیش بینی شده است که یک مراسم در شب شهادت حضرت زهرا (س) مراسم وداع است که در تمام استان ها نشست هایی برای برگزاری آن برگزار می شود. در تهران نیز مراسم وداع ۲۵ آذر در موزه ملی دفاع مقدس برگزار می شود و در روز ۲۶ نیز در تمام استان ها این مراسم اجرا می شود.

سردار حسن زاده اظهار کرد: در تهران مراسم تشییع شهدا از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران آغاز می شود که در این مراسم یک سخنرانی مختصر و مداحی ویژه مراسم شهادت حضرت زهرا را خواهیم داشت.

وی گفت: شهدای تفحص شده مربوط به مناطق مهران، شرق دجله، شرق بصره، سومار، چزابه، حاج عمران، خرمشهر و فکه است.

 

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا  

تمهیدات ترافیکی و امدادی برای حضور گسترده مردم پیش بینی شده است

وی گفت: برای تدفین این شهدا در استان ها از ۲۷ آذر تعیین شده است که با فواصل مختلف در شهرستان ها نیز برگزار می شود و تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم پیش بینی شده است. در تهران نیز تمامی نهادها، سازمان ها و تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده است و پست های امداد در این روز فعال هستند.

وی گفت: مبدا حرکت شهدا از دانشگاه تهران و مقصد معراج شهدا است و پس از آن به استان های مختلف تقسیم می شوند.

وی با اشاره به اجلاسیه ۲۴ هزار شهید پایتخت اظهار کرد: این اجلاسیه از دوم تا دوازدهم بهمن برگزار می شود که برنامه های زیادی را دربر دارد و تشییع این شهدا در ذیل برنامه های کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت قرار دارد.

وی در مورد مکان دفن شهدا اظهار کرد: تعدادی از این مکان ها از قبل مشخص شده و بخشی در روزهای آینده قطعی می شود.

وی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اگر ‌روزی خرمشهر با ایثارگری رزمندگان آزاد شد، امتداد این ایثارگری‌ها باعث شد تا شاهد آزادسازی حلب و بوکمال شویم‌ و در آینده هم با این ‌ایثارگری‌هایی که صورت می‌گیرد فلسطین آزاد خواهد شد و در قدس نماز را بر پا خواهیم داشت؛ این مراسم به نوعی ‌بیانگر پشتیبانی ‌و حمایت ‌از مردم غزه هم خواهد بود.

 

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا  

بی اعتبار سازمان های بین المللی با تصمیم های انها در مورد غزه مشخص شد

وی در خصوص اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه حمایت از فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل هم عنوان کرد: امروز دیگر بی‌اعتباری مجامع بین‌المللی با تصمیم‌هایی که روزهای اخیر در رابطه با غزه گرفته شده بر همگان ثابت شده است؛ وقتی مردم دیگر کشورها با حضور در خیابان‌ها جنایات صهیونیست‌ها را محکوم ‌می‌کنند و آمریکایی‌ها قطعنامه حمایت از مردم‌ فلسطین را وتو می‌کنند در واقع نامعتبر بودن مجامع بین‌اللملی را نشان ‌می‌دهد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: اگر مجامع بین‌المللی اعتبار اندکی‌ ‌در نزد افکار عمومی ‌داشته باشند باید وظیفه خود را انجام دهند که آن هم حمایت از مردم فلسطین است، بعد از گذشت ۷۵ سال که شاهد کشتار و قتل عام‌ مردم فلسطین بودیم ‌امروز همگان چهره واقعی استکبار را دیدند و با تفکر غرب آشنا شدند.

 

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا  

سردار حسن‌زاده گفت: در مجمعی که قرار است از صلح دفاع شود و مانع از کشتار مردم شوند، چگونه است که تصمیمات کشورها را یک‌ ‌کشور وتو می‌کند و در برابر تصمیم ‌و انتظارات ‌تمام جهان می ایستد؟

ارسال نظرات