خبرهای داغ:

پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه کاشته می‌شود

آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بوستان جنگلی سعادت آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۶۹
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه همزمان با روز جهانی حقوق بشر در بوستان جنگلی سعادت آباد تهران ، با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ همچنین ۳۱۳ نهال‌ زیتون شناسنامه دار به نام شهدای زن و کودک غزه و شهدای زن و کودک ایران اسلامی کاشته شد.

همچنین کاشت نهال در بخش ملی این رویداد توسط دانش آموزان در مدارس سراسر کشور و در بخش بین المللی توسط رایزنان سازمان فرهنگی ارتباطات اسلامی در سایر کشورهای دنیا انجام می شود .

این طرح بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر ایرانی باید سه نهال بکارد و در راستای کاشت یک میلیارد نهال کلید خورد و همزمان با روز جهانی حقوق بشر اجرای آن آغاز شد تا در مجموع پنج هزار نهال به یاد شهدای زن و کودک غزه و ایران غرس شود.

به گفته خزعلی این نهال‌ها به یاد شهدای زن و کودک در ایران و غزه که کمتر نام آنان در کنار سایر شهدا دیده شده است، کاشته می شود؛ همچنین تمثال این شهدا بر درخت آویخته شده و نهال ها نیز به نام آنها ثبت خواهد شد. شهرداری تهران برای کاشت این نهال‌ها، دو محل در منطقه سعادت آباد به نام طوفان الاقصی و زیتون در نظر گرفته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه رایزنی های فرهنگی نیز با کمک مردم از روز شنبه کاشت نهال به یاد شهدای غزه و گرامیداشت روز حقوق بشر را آغاز کرده اند، گفته است: پیام‌های زیادی از برخی کشورهای عربی دریافت کرده ایم که اعلام کردند، همسو با ابتکار ایران به یاد شهدای غزه نهال کاشته اند.

  •  

 

طوفان الاقصی، طوفان حریت، آزادی و حقانیت در تمام دنیا بود

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: رژیم فانی اسراییل روزهای آخر خودش را طی می کند و طوفان الاقصی، طوفان حریت، آزادی و حقانیت در تمام دنیا بوده است.

وی یادآور شد: امروزه حتی در کشورهایی که مسلمان نیستند از روی دردمندی و نیت پاکشان به یاد و شهدای غزه تلاش هایی را انجام می دهند.

رفیعی با بیان اینکه پیگیر موضوع جنایات نابخشودنی رژیم اشغالگر قدس در عرصه محیط زیست هستیم، تاکید کرد: این مسأله مغفول مانده و باید پیگیری شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به زودی با جمعی از حقوقدانها، روسای کمیسیون های کشورهای مسلمان را دعوت و این موضوع را به سرانجام مطلوب به نفع غزه می‌رسانیم.

وی ادامه‌داد : اسراییل با مسموم کردن منابع آب وخاک‌ و با استفاده از بمب‌هایی که استفاده می کند؛ جنایات کثیفی که بشر کمتر به خود دیده را انجام داده است.
 

تمام نهادهای حقوق بشر ابزاری در دست قدرتهای بزرگ هستند

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این آیین تاکید کرد: در روز جهانی حقوق بشر شاهد جنایت ها در غزه هستیم و حقوقدانان اصطلاح نقض حقوق بشر را اعلام می کنند اما با کمال تأسف امروز حقوق بشر علیه مردم فلسطین اعدام می شود و در نوار غزه زیر پا گذاشته شده و همه ارزشهای انسانی اعدام شده و به قتل رسیده است.

وی با بیان اینکه در غزه شاهد جنایات ضد بشری، قتل، کشتار و قتل خبرنگاران و پزشکان هستیم ، گفت: تمام آب و هوای غزه را نابود و مولفه های زندگی را در غزه از بین برده اند.

به گفته وی ، غذا، دارو، سوخت و برق غزه را قطع کردند و اکنون در غزه تمام ارزشهای اخلاقی و انسانی به قتل می رسد .

ابوشریف ادامه داد: در نوار غزه قتل عمدی غیرنظامیان انجام می شود و ۲۵ هزار نفر از مردم غزه یا به شهادت رسیدند و یا مفقود شدند که دو سوم آنها زن و کودک بودند و ۵۰ هزار نفر مجروح شدند که ۱۷ هزار نفر از آنان کودک و زن هستند.

وی ادامه‌داد: تمام این جنایت در برابر دیدگان جهانیان انجام می شود و رسوایی اخلاقی است که نه فقط از سوی اسراییل بلکه از سوی تمام حامیان آن انجام می شود .

وی با بیان اینکه این جنایات، جنایت آمریکاست که از اسراییل حمایت می کند، افزود: حامیان اسرائیل ساکت نشسته و کاری انجام نمی دهند، در حقیقت تمام نهادهای حقوق بشر ابزاری در دست قدرتهای بزرگ هستند.

اگر فلسطین آزاد شود دیگر آمریکا قدرت برتر جهان نیست 

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی؛ نیز در این آیین با اشاره به شهادت کودکان و مادران در غزه اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۰۰ مادر در غزه شهید شدند؛ جرم اینکه دزدی سرزمین آنها را اشغال کرده و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در یک محله کوچک که از یک محله در  تهران نیز کوچک تر است، به عنوان غزه نگه داشته است .

وی با بیان اینکه مردم عزه می خواستند از حق خودشان دفاع کنند، در حالیکه هشت سال است که اسراییل آنها را محاصره کرده اند؛ افزود: الان رژیم جنایتکار اسراییل پنجاه روز آنها را بمباران کرده و آمریکایی ها گفته اند آتش بس نکنید.

وی با طرح یک پرسش از دانش آموزان پرسید که آمریکا چه دشمنی با بچه ها و زن‌های فلسطین دارد؟ و در پاسخ اظهار داشت: آمریکا می داند اگر فلسطین آزاد شود دیگر آمریکا قدرت برتر جهان نیست.

ابطحی ادامه داد: امروز بچه های غزه دارند قربانی جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی و برخی عربهای خائن می شوند.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: اکنون برای همه روشن شده است که حرف‌های حقوق بشری در عالم غرب معنا ندارد؛ آنها کودکان و زنان را زیر بمباران گرفتند و حتی در بیمارستان هم‌ نگذاشتند که آنان مداوا شوند.

وی با بیان اینکه طرف مقابل وقتی هر کاری دلش بخواهد، انجام می دهد و هیچ قاعده ای را پیروی نمی کند، خاطر نشان کرد: خانواده ها در غزه کودکانشان را در خانه های مختلف تقسیم می کنند که اگر بمباران شد، شاید یکی از آنها زنده بماند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در این آیین اظهار داشت: درختکاری علامت رشد است و اینکه شما درخت می کارید، یعنی مطمئن هستیم که دشمنان با همه توان شکست می‌خورند؛ راه، راه مبارزه است و باید دشمن را با قدرت از صحنه دور کرد.

وی با بیان اینکه شهید ابومهدی و شهید حاج قاسم سلیمانی مستقیما به دستور رییس جمهور  آمریکا به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: اکنون انگشتر در دست من از شیشه خودرو حامل حاج قاسم و ابو مهدی مهندس استفاده شده است و این نشان دهنده آن است که خون این شهدا بسیار مقدس‌تر است و تا انتقام آنها را نگیریم از پا نمی نشینیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار