زنجان _ رئیس پلیس فتا استان زنجان از آغاز چهارمین پویش سایبری کودکان در استان زنجان خبر داد و گفت:این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۲۳
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

چهارمین پویش سایبری کودکان در استان زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سرهنگ سید احمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات فرماندهی فتا استان برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین طرح پویش کودکان سایبری از امروز ۱۸ آذر آغاز و تا ۲۴ آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۳۴ میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان هدف از این پویش افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان است، افزود:افزایش نفوذ اینترنت در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی و آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زمینه فرزندپروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم، گفت:هدف از برگزاری این پویش توجه چالش‌ها و آشنایی والدین با فضای مجازی و خطرات آن است.

وی کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با فضای مجاز را عامل اصلی خسارات جبران ناپذیر به کودکان دانست و افزود:این پویش جهت ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی است.

موسوی ضمن تشریح روزشمار این پویش گفت: روز اول با عنوان «کودکان، ایمنی سایبری»، روز دوم «خانواده، والدگری سایبری»، روز سوم «دوستان، بازی‌های سایبری»، روز چهارم «مدرسه، آموزش سایبری»، روز پنجم «جامعه، فرهنگ سایبری»، روز ششم «سکوها، مسئولیت اجتماعی» و روز هفتم به نام «پلیس فتا، حامی کودکان سایبری» نامگذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد:سپاه استان زنجان در فضای مجازی ورود کرده‌است و خوشبختانه امروز این نهاد با تولید محتوا در فضای مجازی به دنبال آموزش سواد رسانه‌ای و فضاسازی مناسب در این فضا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار