در رویداد حریر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری؛
روز جمعه ۱۷آذرماه ۱۴۰۲ در رویداد حریر از کتاب عکس خانواده بانشاط ایرانی که حاصل پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور با موضوع خانواده باشکوه ایرانی است با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور بانوان ریاست جمهور و مسئولین سازمان سازمان بسیج هنرمندان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۶۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ روز جمعه ۱۷آذرماه ۱۴۰۲ در رویداد حریر از کتاب عکس خانواده بانشاط ایرانی که حاصل پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور با موضوع خانواده باشکوه ایرانی است با حضور دکتر اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانم انسیه خزعلی؛ معاونت امور بانوان ریاست جمهور، دکتر سعید بهرامی؛ جانشین سازمان بسیج هنرمندان، زینب احمدی؛ مدیریت امور بانوان سازمان بسیج هنرمندان و دکتر کمال‌الدین شاهرخ؛ مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان و دبیر پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور رونمایی شد.

خانواده و بازنمایی تصاویر مطلوب خانواده ایرانی همواره دغدغه‌ی عکاسان متعهد انقلاب اسلامی بوده است. اهمیت و ضرورت پرداختن به تهیه تصاویر خانواده‌ی باشکوه ایرانی از آن جهت حائز اهمیت است که در کشمکش رسانه‌ها، پیروزی در روایتِ هنرمندانه واقعیت‌هاست.
کتاب عکس خانواده با شکوه ایرانی، حاصل تلاش انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور و حضور 800 نفر از عکاسان متعهد انقلاب اسلامی است که در جشنواره عکس نور طی چندین ماه پیاپی از سراسر کشور و از میان چهارهزار عکس دریافتی دبیرخانه، تهیه شده است.
دورنمای این دوره از پنجمین دوسالانه ملی عکس نور، تقویت گفتمان اجتماعی با هدف نهادینه کردن الگوی خانواده‌های پر جمعیت و احیای هویت خانواده‌های چند فرزندی ست. انتشار این کتاب به عنوان سند ملّی معرفی خانواده‌ی باشکوه ایرانی و ایجاد بانک اطلاعات تصویری برای انتشار در صفحات اجتماعی و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت هنرمندان عکاس در فرهنگسازی و جریانسازی ست.
تصاویر آثار راه یافتگان در این کتاب شامل آثار روایت‌گونه، تک عکس و پویش مردمی با موضوعات مختلفی؛ همچون آداب و رسوم، اعیاد ملّی، مراسمات مذهبی، سوگواری و جشن، سفرهای خانوادگی، تکریم و دستبوسی والدین و اتفاقات درون خانواده می‌باشد.
این کتاب 220 صفحه‌ای که از طرف انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان و دبیرخانه جشنواره عکس نور بسیج و با حمایت وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسالمی در شمارگاه 0000 جلد به چاپ رسیده است؛ به چهار شهید عکاس والامقام دوران دفاع مقدس که در جریان عملیات‌های سپاه اسلام در جبهه‌های نور به شهادت رسیدند؛ تقدیم می‌گردد.

یادشان گرامی باد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار