امام جمعه موقت تبریز:

تلاش دشمن کمرنگ کردن روحیه شهادت طلبی در جامعه است

تبریز- امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرمایش رهبری در حصوص اینکه «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از ارزش شهادت نیست»، گفت: تلاش دشمن کمرنگ کردن روحیه شهادت طلبی در جامعه است.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۳۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بسزایی دارد.

تلاش دشمن کمرنگ کردن روحیه شهادت طلبی در جامعه است

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان کرد: این کنگره ۲۳ آذر برگزار می شود ولی آن چنان که شایسته شهداست فضاسازی در شهر دیده نمی شود باید شهر فضا و عطر معنوی به خود گیرد.

حجت الاسلام عالی از برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی در ۱۹ آذرماه خبر داد و گفت: هدف این مراسم ها باید ترویج و تبلیغ فرهنگ جبهه و شهادت بوده و مسئولان بعد فرهنگی آن ها را احساس و به جامعه منتقل کنند.

وی اظهارداشت: ترویج این فرهنگ امروز موجب روحیه شهادت طلبی نیروهای جهاد اسلامی و جبهه مقاومت در یمن، عراق، سوریه و غزه شده است که در برابر دشمن ایستاده اند.

حجت الاسلام عالی در بخش دیگر سخنان خود به روز دانشجو اشاره و بیان کرد: دانشجویان نباید گرفتار سیاست‌زدگی شده و احزاب و گروه ها از آنان به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشجو همیشه مطالبه گر است و باید مطالبه گری، نقد و انتقاد عالمانه داشته باشد و در کنار آن هر جا که به کمک آن ها نیاز باشد، مسئولان را کمک کنند.

احجت الاسلام عالی تاکید کرد: دانشجویان هرگز نباید استکبارستیزی را فراموش کنند چراکه مبنای روز دانشجو، استکبارستیزی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکاست و هر وقت در دانشگاه و جریان های سیاسی استکبارستیزی کمرنگ شده باشد، بدانید استکبار در آن دست دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تبریز با تاکید بر گسترش فرهنگ جهاد علمی و معنوی در جامعه، ادامه داد: رهبر انقلاب پیشرو جهاد علمی و معنوی در کشور هستند و پیشرفت های کنونی جامعه در عرصه های مختلف مدیون جهاد علمی و معنوی است.

وی یادآور شد: در کنار عمل به جهاد تبیین و گفتن حقایق رشد و توسعه کشور، باید برای گسترش فرهنگ جهاد علمی و معنوی در جامعه نیز تلاش کرد زیرا این موضوع از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار